سازمان عفو بین الملل: حملات ترکیه ده ها هزار کرد را سرحد مبارزه به خاطر بقا قرار داده اند

© AP Photo / Mahmut Bozarslanعملیات پولیس ترکیه در مناطق کردنشین
عملیات پولیس ترکیه در مناطق کردنشین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عواقب فاجعه بار حملات ترکیه بر مناطق کردنشین

حملات ترکیه بر شهرها و محلات کردنشین «تهدید مستقیم برای زندگی» در حدود 200 هزار نفر متوجه ساخته و میتواند به مثابه «مجازات دسته جمعی» بررسی شود که توسط کنوانسیون ژینیو مصوب 12 اگست سال 1949 ممنوع گردیده است. در این باره در گزارش سازمان مدافع حقوق بشر Amnesty International تذکر بعمل آمده که امروز به آژانس تاس مواصلت ورزیده است.
ماموران سازمان بر اساس نظرپرسی از مردم توانسته معلوم کنند که مناطق کامل زیست جمعی کردان بصورت منظم با اعلام «قیود شبانه روزی بر گشت و گذار» یا قطع کار همه خدمات اجتماعی، مواجه میگردند. شاهدان عینی، منجمله، به مدافعان حقوق بشر معلومات داده که برخی باشندگان «مدت بیش از یک ماه» نمی توانند خانه های شان را ترک کنند و بر غذا، آب و کمک های عاجل طبی دسترسی ندارند.
سازمان عفو بین المللی، برعلاوه این، راجع به عملیات مکرر پولیس و نظامیان ترکیه در محلات مسکونی «با استعمال انواع تسلیحات سنگین و تفنگ های تیرزنی» خبر داده است.
طبق معلومات مدافعان حقوق بشر، اکثرا «زنان و اطفال که در برخوردها با مقامات به ندرت» شرکت می ورزند، قربانی فعالیت های نظامیان میگردند. به عقیده مدافعان حقوق بشر، بصورت کل، چنین سطح بی رحمی از طرف پولیس و نظامیان — تهدید دایمی «برای زندگی مردم عادی محسوب میشود که برای حکومت و اطرافیان اندکترین تهدید به بار نمی اورند».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала