مرکز اطلاعاتی در بغداد کار تامین اطلاعات کشف نظامیان عراقی را آغاز کرده است

© AFP 2023 / Khalil Mazraawiخالد العبيدي
خالد العبيدي - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آغاز فعالیت مرکز اطلاعاتی بغداد به نفع نظامیان عراقی

مرکز اطلاعاتی مبارزه با گروه تروریستی «دولت اسلامی» (داعش) در بغداد کار تامین اطلاعات کشف برای نظامیان عراقی را آغاز کرده، ولی فعالیت آن تا هنوز به سطح لازم نه رسیده است. در این باره به خبرگزاری «ریا نووستی» خالد ال عبیدی وزیر دفاع عراق اعلام داشته است.
ال عبیدی اعلام داشت:" مرکز همکاری در عرصه امنیتی که در بغداد تشکیل شده، تدریجاً فعالیت خود را افزایش میدهد. حالا کار تامین ساختارهای نظامی عراق را از نقطه نظر یک سلسله اطلاعات کشف و کاردینات اهداف سازمان تروریستی «دولت اسلامی» (داعش) را آغاز کرده است. فکر میکنم که در آینده از آن نفع وجود خواهد داشت. حالا، مرکز نسبت به گذشته بصورت بهتر فعالیت میکند".
وزیر دفاع عراق به این ارتباط افزود که "فعلاً مرکز در بغداد آن نفع را به بار نیاورده که (در عراق) بر آن حساب میکردند"، ولی او خاطرنشان ساخت که "امیدوار است که در آینده تشریک مساعی با آن بهتر خواهد شد".
روسیه، ایران، عراق و سوریه در اواخر ماه سپتمبر مرکز مشترک اطلاعاتی در بغداد ایجاد کردند، تا مبارزه با داعش را هماهنگ سازند. وظیفه اساسی مرکز — جمع اوری، پروسس، تعمیم و تحلیل معلومات جاری راجع به اوضاع در منطقه شرق نزدیک در چارچوب مبارزه با جنگجویان، تقسیم اطلاعاتی جهت استفاده و انتقال اوپراتیفی آن به قرارگاه های عمده در این کشورها می باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала