مقامات چین مبارزه با تهدیدهای روزافزون ناشی از اعمال تروریستی در کشور را تقویت میکند

© Sputnik / Maria Tchapligina پیکن
پیکن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تقویت مبارزه با تروریزم در چین

ادارات امنیتی چین مبارزه با تهدیدهای روزافزون ناشی از حملات تروریستی در خاک کشور را، خاصتاً در منطقه خودمختار شنجیان — اویغور تقویت میکند. این مطلب در سند تذکر یافته که در روز شنبه منتشر شده است.
در روز جمعه در پیکن اجلاس مرکزی در باره کار سیاسی و امنیتی گشایش یافت. در جریان جلسه سند تصویب گردید که محتوای آن را در روز شنبه آژانس سینهوا پخش کرده است.
آژانس به نقل از سند خبر میدهد:"با وجود آن که در سال گذشته تعداد اعمال خشونت آمیز به اندازه 12.5% کاهش یافته، مقابله با حملات تروریستی ضروری است. ما باید با فعالیت های تروریستی در منطقه خودمختار شنجیان — اویغور قاطعانه مبارزه کنیم، کار در باره جلوگیری از گسترش این فعالیت ها به مناطق دیگر پیش بریم و از انجام اعمال تروریستی در شهرهای بزرگ و متوسط جلوگیری نمائیم".
طبق گزارش آژانس سینهوا، در سال گذشته در چین 106 جنایت، مربوط به استفاده از سلاح اتشی و 84 حادثه با استفاده از مواد منفجره رخ داده بود.
بیشترین اعمال تروریستی را اعضای سازمان «ترکستان شرقی» که در پیکن سازمان تروریستی شناخته شده و با سازمان های تروریستی بین المللی رابطه دارد، در چین، خاصتاً در منطقه خودمختار شنجیان — اویغور انجام میدهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала