راه حل بحران پناهندگان در اروپا

© AFP 2023 / Hafidhپناهجویان غیرقانونی
پناهجویان غیرقانونی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرصت دوماهه اروپا برای حل بحران پناهجویان

فرصت دوماهه اروپا برای حل بحران پناهجویان

کشورهای اروپایی فقط چند ماه فرصت دارند تا راهکاری برای حل مشکل پناهجویان پیدا کنند.

استفان لوفون نخست وزیر سوئد ضمن سخنرانی در مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس گفت که کشورهای اروپایی فقط چند ماه فرصت دارند تا راهکاری برای حل مشکل پناهجویان پیدا کنند. در غیر اینصورت اتحادیه اروپا با تهدیدات جدی روبرو می شود. لوفون تاکید کرد که با مارک ریوت نخست وزیر هلند در خصوص دعوت از کشورهای اروپایی برای حل مشکل مهاجرت در شش تا هشت هفته آینده موافق است. وی در ادامه می گوید: «ما می بینیم که در سه هفته اول سال 2016 حدود 35 هزار نفر از راه دریا از طریق ترکیه و یونان به اروپا وارد شده اند. یک سال پیش تعداد آنها 1،6 هزار نفر بود. الان فصل سرماست و زمانی که بهار فرابرسد، این رقم تا چهار برابر بیشتر می شود و ما نمی توانیم از عهده آنها برآییم».

لوفون همچنین گفت: «ما می دانیم که با رسیدن فصل بهار تعداد پناهجویان دومرتبه بیشتر می شود.»

نخست وزیر سوئد تاکید کرد که کشورهای اتحادیه اروپا از عهده حل این تهدید همگانی برای دول اتحادیه برنمی آیند و این موضوع خطرات جدی برای توافق شنگن دارد.

ولفگانگ شویبل وزیر دارایی آلمان نیز از سخنان لوفون حمایت کرده و از اروپا خواست که برنامه جدید مارشال برای مشکل مهاجرت تدوین کنند.

وی در ادامه می گوید: «ما باید میلیاردها یورو در کشورهای پناهجویان سرمایه گذاری کنیم تا فشار مهاجرت پایین بیاید».

مشابه این سخنان از مقامات بلندپایه دیگر کشورهای اروپایی نیز شنیده شد. مانوئل والز نخست وزیر فرانسه گفت که بحران مهاجرت می تواند به یک تراژدی ختم شود و خود اروپا در آینده نزدیک فرومی پاشد».

الکسیس سیپراس نخست وزیر یونان نیز ضمن شرکت در بحث ها یادآور شد که مشکل پناهجویان برای یونان بسیار جدی است.

وی گفت: «ما می خواهیم این مشکل را در یونان حل کنیم و برای آن باید یک راه حل خوب پیدا کرد. ما هر روز شاهد افزایش تعداد قربانی ها هستیم. مردم به خاطر فعالیت های قاچاقچیان، جان خود را از دست می دهند».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала