افزایش زباله های فضایی در مدار زمین باعث درگیری های مسلحانه در جهان خواهد شد

© NASAافزایش زباله های فضایی در مدار زمین باعث درگیری های مسلحانه در جهان خواهد شد
افزایش زباله های فضایی در مدار زمین باعث درگیری های مسلحانه در جهان خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
براساس گزارش روزنامه "The Guardian " با استناد به مقاله ای مجله "Acta Astronautica " زباله های فضایی در مدار زمین ممکن است باعث بحران سیاسی جدی و یا منجر به درگیری های مسلحانه در جهان گردد.

به گفته محققان — از جمله اعضای آکادمی علوم روسیه (RAS) زباله های فضایی از راکت ها و مامواره های به جا مانده در اطراف کره زمین در آینده نزدیک باعث تهدید فضاپیماها خواهد گردید. بنابر این توضیح دادن در مورد آسیب دیدن فضاپیماها بر اثر زباله ها فضایی که مربوط به کدام فضاپیمای کدام است، کار بسیار دشواری خواهد بود.

براساس اطلاعات منتشر شده ناسا و آژانس فضایی روسیه، بیش از 23 هزار قطعه از فضاپیماها که بیش از ده سامتی متر است، در مدار زمین قرار دارد.

علاوه براین، بیش از تریلیون قطعه زباله فضایی در اندازه های مختلف در ارتفاع 160 — 745 کیلومتر بالاتر از سطح مدار زمین در حرکت می باشند.

دقیقا در مکانی که بسیاری از ماهواره های نظامی کشورهای مختلف در آنجا کار می کنند، می باشد. به گفته محققان طی 20 سال اخیر، تماس ها با دهها ماهواره نظامی به طور ناگهانی قطع شده است. علت قطع ارتباط با ماهواره های نظامی ممکن است، بخورد با زباله های فضایی باشد.

دانشمندان تاکید کردند، افزایش زباله های فضایی نه تنها برای ماهواره ها خطرناک است، بلکه ایستگاه فضایی بین المللی را نیز تهدید می کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала