دانشمندان پوهنتون طبي هاربين در چين، اولين بار پيوند سريك شادي را انجام دادند

© Sputnik / Vitaliy Ankov /  مراجعه به بانک تصاویر دانشمندان پوهنتون طبي هاربين در چين، اولين بار پيوند سريك شادي را انجام دادند
دانشمندان پوهنتون طبي هاربين در چين، اولين بار پيوند سريك شادي را انجام دادند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پيش از اين تنها عمليات موفقانه بالاي موش ها صورت گرفته بود.

حيواناتي را كه جراحان دوباره نخاع آنها را ساخته اند بعد از عمليات قادر به حركت هستند. از آنجائيكه اين آزمايش كه بالاي شادي صورت گرفته موفقانه بوده است، بنا اولين پيوند سر انسان در پايان سال 2017 ميلادي خواهد بود كه مسئوليت آن را به يك جراح مغز و اعصاب ايتاليايي بنام سرجيو كانوارو سپرده اند. با اين حال محل جراحي به طور كامل تعيين نشده است و احتمالا در كشور چين صورت خواهد گرفت.

سرجيوكانووارو گفت كه «كشور چين تصميم گرفته كه اين عمليات را انجام بدهد، چرا كه ميخواهد جايزه نوبل را بدست بياورد و به جهانيان ثابت كند كه به يك قدرت علمي جهان تبديل شده است و اين ياد آور "جنگ فضايي" مي باشد.

براي انجام يك عمليات انقلابي سربيمار و بدن فرد دهنده به —15 درجه سانتي گراد سرد مي شود و بعد از آن رگ هاي خوني و نخاع مغزي به هم وصل مي شوند و پس از آن سر در بدن فرد دهنده ثابت مي شود.

بيمار تقريبا يك ماه در كما مصنوعي به سر مي برد، سپس يك دوره يك ساله توانبخشي را سپري مي كند. با اين حال اين عمليات بسياري از چالش ها و سيلي از انتقادات را در جهان طبي ايجاد كرده است.

اين در حاليست كه ، يك مريض با پيوند سر موافقت كرده است. اين مريض والري اسپيريدونوف شهروند روسيه مي باشد كه از بيماري جنيتيكي رنج مي برد و اميدوار است كه به يك بدن جديد پيوند شود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала