لوروف: داعش در افغانستان نفوذ خود را در ساحات تحت کنترول طالبان گسترش می بخشد که امریکا، در ماهیت امر، بر آن اعتراف نموده است

© REUTERS / Maxim Shemetovسرگی لوروف
سرگی لوروف - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گسترش نفوذ داعش در افغانستان

امریکا عملاً اعتراف نموده که گروه تروریستی «دولت اسلامی» (داعش — ممنوع در روسیه) نفوذ خود را در ساحات تحت کنترول طالبان گسترش می بخشد. این مطلب را سرگی لوروف وزیر خارجه روسیه در روز سه شنبه اعلام داشته است.
لوروف در جریان کنفرانس مطبوعاتی بزرگ اعلامم داشت:" در افغانستان نیز، مانند دانه سرطان، همین اکنون نفوذ داعش گسترش می یابد. فیصله اخیر امریکا در این باره، تا به نیروهای امریکایی پیگرد تروریستان اجازه داده شود — این عملاً اعتراف بر این امر است که داعش در افغانستان ریشه های هرچه بیشتر عمیقتر می دواند و هرچه بیشتر در انجا نفوذ کسب میکند و آن را منجمله از طالبان به دست می گیرد".
اوضاع در افغانستان طی ماه های اخیر بطور محسوس تشدید شده است. جنبش تندرو طالبان که بر اراضی قابل ملاحظه در مناطق دهاتی کشور سلطه دارد، تهاجمات را علیه شهرهای بزرگ کشور راه اندازی کرده است. در خاک این کشور همچنان نفوذ گروه تروریستی « دولت اسلامی» — داعش که در روسیه ممنوع اعلام شده، افزایش یافته است. جنبش طالبان و گروه تروریستی داعش گروه های رقیب شمرده میشوند. در اواسط ماه جون رسانه ها خبر دادند که نمایندگان جنبش طالبان نامه را عنوانی گروه تروریستی « دولت اسلامی» حاوی فراخوان اجتناب از مداخله در امور طالبان در افغانستان ارسال داشته بود. در خاک افغانستان بین این دو گروه گاه و بیگاه برخوردهای مسلحانه رخ میدهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала