رسانه ها: پولیس سویدن به فرار از جمع مزدحم مهاجرین مجبور گردید

© REUTERS / Anders Wiklund/TT News Agencyپولیس سویدن
پولیس سویدن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرار پولیس سویدن از مهاجرین

ده پولیس که جهت اعاده نظم به مرکز پذیرش مهاجرین «سیگنالیستین» در شهر ویستیروس در بخش مرکزی سویدن آمده بودند، به فرار از عمارت از دروازه احتیاطی عقبی تحت فشار جمیعت خشمگین مجبور گردیدند.
این حادثه در روز چهارشنبه گذشته رخ داده بود، ولی پولیس چند روز معلومات راجع به این حادثه را منتشر نمی کرد. بعداً ژورنالیستان بر گزارش راجع به حادثه دست یافتند.
نمایندگان اداره مهاجرت در مورد نقل مکان پسربچه ده ساله که بصورت منظم مورد تجاوز قرار می گرفت، فیصله نمودند. ولی نسبت مقاومت مهاجرین انها مجبور شدند به پولیس مراجعه نمایند.
طوریکه در گزارش ماموران امنیتی گفته شده، در دهلیز تنگ کمپ با آنها جمعیعت مهاجرین روبرو شدند. یکی از ماموران پولیس گزارش داده، " در پشت سر ما تعداد زیادی مهاجرین جمع شدند. من برای دفاع از خود آماده بودم، شنیدم کسی فریاد می زند که دروازه احتیاطی وجود دارد".
در سال 2015 به سویدن که 9.8 میلون جمیعت دارد، در حدود 163 هزار پناهجو وارد شدند که از جمله آنها بیش از 35 هزار نفر نوجوانان، عمده تاً افغانان بدون سرپرست می باشند. فقط 20% مهاجرین دارای اسناد می باشند. به عقیده کارشناسان، نوجوانان سن خود را پنهان میکنند و میخواهند هنگام رسیدن به سن قانونی جواز اقامت دریافت کنند، چون در سویدن نوجوانان به آسانی جواز اقامت دریافت کرده میتوانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала