پارلمان لیبیا پیشنهاد سازمان ملل در مورد تشکیل دولت اتحاد ملی را رد کرد

© Sputnik / Andrey SteninЖитель Бенгази с флагом Ливии
Житель Бенгази с флагом Ливии - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پارلمان به رسمیت شناخته شده لیبیا در سطح بین المللی پیشنهاد سازمان ملل را در مورد تشکیل دولت وحدت ملی با دولت غیر رسمی این کشور را رد کرد. به گفته پارلمان لیبیا ساختار جدید منجر به افزایش پست های وزارتخانه در کشور می گردد.

توافقنامه تشکیل دولت وحدت ملی در لیبیا در ماه دسامبر سال 2015 در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید. سیاستمداران غربی از تصویب این توافقنامه استقبال کرده و امیدوار بودند، این توافقنامه از افزایش هرج و مرج در این کشور جلوگیری خواهد کرد.
با وجود توافق های بدست آمده، لیبیا تا هنوز نیز دچار بحران سیاسی که پس از سرنگونی رژیم معمر قذافی در سال 2011 آغاز گردید، می باشد.
براساس گزارش روزنامه انگلیسی "دیلی تلگراف" رقابت برای بدست گرفتن قدرت در این کشور در سال های اخیر باعث تقویت ستیزه جویان اسلامگرا و گروه بنده "حکومت اسلامی" شده است. به گفته این منبع، بریتانیا و فرانسه قصد دارند عملیاتی را به منظور جلوگیری از حملات تروریستی اسلامگریان در خاک این کشور انجام دهند.
الیور مایلز سفیر سابق بریتانیا به "RT " گفت: علاوه بر این "دولت اسلامی" در لیبیا تعداد زیادی از جناح های متخاصم وجود دارد و وضعیت این کشور رو به بدتر شده است.
طرفین که ادعای قدرت می کنند — دولت به اصطلاح در طرابلس و طبرق — اهداف خود را تعقیب می کنند. آنها بازی های سیاسی را سازماندهی می کنند و به عواقب آن و حل و فصل وضعیت کشور فکر نمی کنند. به گفته وی، اگر آنها به توافق نرسند، این کشور با مشکلات جدی روبرو خواهد شد.
الیور مایلز گفت: درگیری بر سر قدرت باعث خلا در کشور شده و این خلا را گروه تررویستی به اصطلاح "دولت اسلامی" پر می کند و در حال حاضر تعداد شبه نظامیان این گروه در لیبیا زیاد نیست، اما این خلا می تواند باعث تقویت آنها در این کشور گردد و آن زمان نه تنها لیبیا، بلکه سراسر جهان تهدیدات واقعی فرا خواهد گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала