خبرگزاری فارس: رهبر کردستان عراق برای استعفا آماده می باشد

© AFP 2023 / Safin Hamedبارزانی: پ ک ک باید کردستان عراق را ترک کند
بارزانی: پ ک ک باید کردستان عراق را ترک کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آمادگی بارزانی برای استعفا از مقام خود

مسعود بارزانی رهبر منطقه خودمختار عراق آماده است از مقام خود استعفا دهد. در این باره خبرگزاری فارس ایران در روز چهارشنبه خبر داده است.
طبق معلومات آژانس، "او راجع به قصد کناررفتن صلح آمیز از مقام خود در ملاقات چندی قبل رهبران سیاسی کردستان اعلام داشته است".خبرگزاری فارس می نویسد، بارزانی همچنان اعلام داشت که "بصورت کامل از آن نامزد حمایت میکند که توسط احزاب سیاسی انتخاب شود و به او رای دهندگان رای دهند". خبرگزاری می افزاید، "او وعده داده که در مرحله اول باقی می ماند، تا به جانشین خود در جریان مدت زمان در مبارزه علیه گروه تروریستی داعش کمک نماید و بعداً کردستان عراق را ترک میکنند، تا استقلال رئیس جمهور آینده را تامین کند".
بارزانی در طول ده سال رئیس جمهور کردستان باقی مانده است. او برای اولین بار به این مقام در سال 2005 برای چهار سال انتخاب شد. بعداً در ماه جون سال 2009، او را برای دوره چهارساله دیگر انتخاب کردند. ولی در لحظه ختم دوره دومی ریاست جمهوری کردستان در مبارزه با داعش سهم فعال داشت. به ارتباط آغاز فعالیت های محاربوی دو حزب بزرگ کردان — حزب دموکراتیک کردستان و اتحادیه میهن پرست کردستان — در مورد تمدید صلاحیت های بارزانی برای دو سال دیگر — تا 19 اگست سال 2015 توافق نمودند. در اگست سال گذشته شورای قانون اساسی کردستان عراق راجع به تمدید دوره صلاحیت های بارزانی فیصله نمود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала