یوروپول: در کشورهای اروپایی کمپ های تمریناتی داعش وجود دارند

© AP Photo / Peter Dejongعمارت یوروپول در لاهه
عمارت یوروپول در لاهه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
موجودیت کمپ های تمریناتی داعش در اروپا

در گزارش یوروپول گفته شده:"برعلاوه پایگاه های تمریناتی در سوریه، همچنان کمپ های با مقیاس کوچکتر در اتحادیه اروپایی و کشورهای بالقان وجود دارند. تمرین شیوه های بقا به استخدام کنندگان گروه «دولت اسلامی» امکان معلوم نمودن آمادگی جسمانی و هدفمندی علاقمندان شمول در گروه را فراهم می سازد".
همه راجع به کمپ های در شرق نزدیک شنیده که افراد مسلح در آنها امادگی نظامی می بینند. ولی از گزاش بر می آید که کمپ های مشابه در اروپا نیز وجود دارند. در آنجا جهادیون تمرین میکنند، به آنها استعمال سلاح و شیوه برخورد هنگام تحقیق آموزش میدهند. این دانش و تجارب به آنها برای سازماندهی اعمال تروریستی در وطن خود یا در خارج لازم اند. آموزش بصورت مخفیانه، تحت پوشش دروس مذهبی، قرائت قران پیش برده میشود.
اوضاع در بلجیم باعث نگرانی جدی میگردد. در مطبوعات همین اکنون اطلاعات راجع به کمپ های افراطیون در شمال کشور، در جنگلات اردین، منتشر شده اند.
از بلجیم به شرق نزدیک در حدود 400 «جهادی» اعزام شده که تعداد بیشتر از این فقط از انگلستان یا جرمنی به آنجا رفته است. به این اساس، بر سر هر میلون باشنده بلجیم 40 جهادی وجود دارد.
در گزارش یوروپول توجه زیادی به بالقان مبذول گردیده است. در سند گفته شده که در منطقه مشکلات زیادی در عرصه امنیتی وجود دارند. این منطقه — «سوراخ واقعی سیاه» بین اروپا و شرق نزدیک محسوب میشود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала