نیکولسن: پناهگاه هاى طالبان در پاکستان چالش بزرگ است

© Sputnik / David B. Gleasonپینتاگون
پینتاگون - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نظر جنرال امریکایی در باره پناهگاهی طالبان در پاکستان

جنرال امريکايى نامزد شده براى قوماندانى نيروهاى امريکا و ناتو در افغانستان می‌ گوید که پناهگاه هاى طالبان و شبکه حقانى در پاکستان يک چالش بزرگ براى ايالات متحده امريکا و نيروهاى افغان در افغانستان می‌ باشد. در این باره آژانس خبری پژواک خبر داده است.
اين جنرال امريکايى جان ميک نيکولسن (John "Mick" Nicholson) که روز پنجشنبه با اعضاى کميتۀ امور نظامى سناى آن کشور صحبت می ‌کرد، گفت که «دشمنان ما به ويژه شبکۀ حقانى» هنوز هم از پناه گاه ها در داخل پاکستان برخوردار هستند.
نیکولسن يک روز قبل از سوى وزير دفاع امريکا به عوض جان کمپل (John Campbell) به حيث قوماندان نيروهاى امريکا و ناتو در افغانستان نامزد شده است.
جنرال نيکولسن در صورت کسب راى اعتماد سنا، جانشين جنرال کمپل می ‌شود و در اوايل ماه مارچ کار را در افغانستان آغاز خواهد کرد.
جان مک کين (Joh McCain) رييس کميته امور نظامى سناى ايالات متحده گفت، طورى که همه می‌ دانند، مخفيگاه هاى ياد شده به خصوص براى شبکه حقانى و مداخله هاى سازمان استخباراتى پاکستان (ISI) که در اکثر موارد شبکه حقانى را حمايت می ‌کند، يک مشکل بزرگ است.
مک کن می‌ پرسد: «آيا شما کدام پيشرفتى در راستاى رفع اين مشکل (پناه گاه هاى طالبان در پاکستان) را ديده ايد و در حال حاضر آن را تا چه حد مشکل جدى فکر می‌ کنيد؟»
نيکولسن در جواب سوالى جان مک کين ضمن اين که اين پناهگاه ها را يک مشکل جدى دانست، گفت که ايالات متحده راضى نيست و فشار کافى بر شبکه حقانى وارد نشده است.
او می ‌افزايد که عمليات اخير در وزيرستان شمالى و استقرار سربازان اضافى در مناطق قبايلى سبب شد که اکثر جنگجويان از اثر فشار به افغانستان بروند.
به گفته او، این کار سبب برخې مشکلات، به طور مثال در ننگرهار شده است.
اين در حالى است که مقام‌ هاى افغان گفته اند که در نا امنى هاى کشور به خصوص ننگرهار افراد مسلح پاکستانى دست دارند.
نیکلسون گفت: «ما به طور فزاینده می خواهیم نيروهاى افغان و پاکستانى را تشويق کنيم تا در برابر دشمنان مشترک شان از نزديک با هم کار کنند.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала