صدها سابقه دار جنگ در افغانستان و عراق توسط مقامات امریکایی بی سرنوشت به حال خود رها کرده اند

© Flickr / Expert Infantryسرنوشت المناک سابقه داران جنگ امریکایی
سرنوشت المناک سابقه داران جنگ امریکایی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرنوشت المناک سابقه داران جنگ امریکایی

سابقه داران جنگ در افغانستان، عراق و نقاط داغ دیگر که «به خاطر دموکراسی» در سراسر جهان تحت بیرق امریکا جنگیده، بی سرنوشت مانده و کسی به آنها ضرورت ندارد. عده از آنها نتوانستند به زندگی عادی خود را تطابق دهند و دیگران با دریافت تابعیت با مشکلات مواجه گردیده اند.
تلویزیون Foxnews راجع به ایکتور بارخاسا 38 ساله که در ترکیب فرقه افسانوی 82 دیسانت هوایی امریکا جنگیده، معلومات داد. هیروی فلم جنگی جان ریمبو که نقش او را سیلویستر ستالونا بازی نموده، در همین فرقه خدمت کرده بود.
ایکتور به امریکا از مکسیکو در سن هفت سالگی آمده و در اردوی امریکا از سال 1995 تا سال 2001 خدمت کرده، ولی، طوریکه معلوم گردیده، او تابعت کشوری که بخش اعظم زندگی خود را به آن وقف نموده، کسب کرده نتوانسته است. او را بار اول در سال 2004 به مکسیکو زمان اخراج نموده بودند، وقتیکه در موتر او سلاح ناریه را کشف شده بود. بعداً او را در سال 2009، وقتیکه او به مواد مخدر معتاد شد، اخراج نمودند. ایکتور در تیخاون مسکن گزین شد و خانه حمایت از سابقه داران نیروهای مسلح امریکا را بنیانگذاری نمود. خانواده باراخاس در کالیفورنیا مانده است.
در خانه سابقه داران جنگ چند نظامی سابقه که نتوانسته خود را با شرایط زندگی عادی تطابق دهند، به سر می برند. به گفته ایکتور، او شخصاً در حدود سه صد نطامی سابق را می شناسد که از امریکا بعد از ختم خدمت به وطن شان فرستاده شده اند. در این جمله اتباع 22 کشور از بوسنیا تا گانا و ایکوادور شامل اند.
او میگوید:"ما به سابقه داران جنگ که از امریکا اخراج شده، کمک میکنیم. به کسی کمک مادی میکنیم و به کسانی هم مشوره میدهیم. اکثریت ما به کمک های طبی نیاز داریم که امریکا به انجام آن مکلف است، ولی ما چنین کمک را دریافت کرده نمی توانیم".
طبق گزارش تلویزیون، چنین نظامیان مانند ایکتور امتیازات سابقه داران نقاط داغ را حفظ کرده، ولی آنها از چنین امتیازات مستفید شده نمی توانند.
به گفته خود سابقه داران، تعداد دقیق همرزمان شان که از امریکا اخراج شده، معلوم نیست. آنها را معمولاً به آن کشوری روان میکنند که در آن تولد شده اند. حکومت امریکا هیچ پروای آن را ندارد که اشخاصی که اخراج میشوند، اصلاً با کشور آبایی خود هیچگونه رابطه ندارند. اکثریت آنهایی که امریکا اخراج کرده، گرین کارت اقامت دایمی داشتند. طبق معلومات وزارت دفاع امریکا، همه ساله در حدود 5 هزار نفر «غیرتبعه» به صفوف نیروهای مسلح امریکا جذب میشوند و به آنها فقط موقف باشنده موقتی امریکا داده میشود.
طبق ارزیابی پنتاگون، تا 65 هزار «غیرتبعه» در پست های مختلف اردوی امریکا خدمت میکنند. تشویق عمده برای انها کسب سریع تابعیت شمرده میشود. ولی این کار مانع اخراج آنها نمی گردد.
ایکتور میگوید:"من تا به حال حق دفن شدن در قبرستان ارلینگتون دارم. ولی من نمی توانم زمان که زنده ام، به امریکا بروم. شاید، فقط زمانیکه من بمیرم، به من بیرق امریکا خواهند داد و خواهند گفت که تشکر از خدمت".
بسیاری از انهایی که واقعیت های معاصر امریکا آنها را به دور انداخته، به کمک نیاز دارند. طبق معلومات پنتاگون، تنها در سال 2012 شش نیم هزار نفر سابقه دار جنگ خودکشی کرده اند. یعنی در هر یک ونیم ساعت یک سابقه دار جنگ امریکایی دست به خودکشی می زند.
گوردان داف مدیر مسوول روزنامه Veterans Today در مصاحبه با تلویزیون RT گفت:" تقریباً 355 نظامیان که در خدمت فعال نظامی اردوی امریکا قرار دارند، از ناراحتی های روانی رنج می برند. تعدا نیروها کاهش می یابد و این سربازان سالها بیکار خواهند نشست یا جهت کسب موقف سابقه دار جنگ یا تقاعد تلاش می ورزند که باعث بروز منازعه با رهبری نظامی میگردد. در نتیجه اختلافات زیادی بوجود می آیند و این کار باعث فشار شدید روانی میگردد و به خودکشی منجر میشود. 300 نظامی به اعدام محکوم شده اند. زندان ها، کلینیک های مریضان عقلی عصبی و موسسات خیریه برای مردم بی خانمان از آنها پر می باشند".
اداره ریاست جمهوری امریکا به شیوه های مختلف مواظبت از سابقه داران جنگ نشان میدهد و به آنها تامین مسکن وعده میدهد. ولی، اکثراً حتی آنهایی که اجازه اقامت در امریکا کسب نموده، از زندگی دست به سر میشوند و در حاشیه جامعه قرار میگیرند. طبق امار سال 2014، در امریکا به تعداد 50 هزار سابقه دار بی سرپناه وجود دارند در واقعیت امر این تعداد به مراتب بیشتر بوده میتواند، ولی ماشین بروکراتیک این ارقام را کم نشان میدهد و سابقه داران جنگ را از امریکا اخراج میکند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала