ویروس زیکا به تهدید به مقیاس جهانی مبدل گشته است

© Sputnik / Руслан Кривобок /  مراجعه به بانک تصاویر مارگریت چین
مارگریت چین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شیوع ویروس ساری زیکا

مارگریت چین رئیس سازمان صحی جهان اعلام داشته که ویروس زیکا تهدید خاص برای زنان حامله به بار می آورد، چون باعث عارضه جینیتیکی طفل در رحم مادر میگردد. در این باره روزنامه «ایزویستیا» نوشته است. برعلاوه عوارض مادرزاد اطفال، ویروس میتواند به افزایش ناراحتی های عصبی در بزرگ سالان، مانند مرض گیینا — باری گردد که به مرض فلج منجر میشود. رئیس سازمان صحی جهان به مادران آینده به تعویق انداختن سفر به مناطق شیوع مرض و همچنان حفاظت خود از گزدیدن پشه ها توصیه کرد.
مرض ساری که توسط گزیدن پشه ها منتقل میشود، در تمام امریکای لاتین، خاصتاً در برازیل و کولمبیا شیوع یافته است. این مرض بار اول در سال 1947 در یوگندا تثبیت شده بود. نام آن از جنگل زیکا در افریقا مشتق شده و از آنجا به آسیا و امریکای لاتین شیوع یافت. طبق ارزیابی سازمان صحی جهان، ویروس زیکا مانند ویروس ایبولا خطرناک می باشد.
طوریکه ژاک واگنیر رئیس دفتر ریاست جمهوری برازیل اعلام داشته، شیوع بیماری برگزاری مسابقات المپیک تابستانی را در ریو دی جنیرو تهدید نمی کند که از تاریخ 5 تا 21 اگست برگزار میشوند.
واگنیر گفت:"ما باید به ورزشکاران که به برازیل می آیند، توضیح کنیم که خطر مبتلاشدن به ویروس، اگر شما زن حامله نباشید، صفر است". مورد ابتلا به این ویروس در سویس نیز ثبت شده اند. یک حادثه در دنمارک راجستر شده است. راجع به اولین ابتلا به این بیماری در امریکا و همچنان در کانادا نیز خبر داده شده است. همه مریضان از اکوادور و کولمبیا بایزدید نموده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала