حملات تروریستی داعش علیه خارجی ها در گوا و ماهاراشترای هند

© AP Photo / Channi Anandحملات تروریستی داعش علیه خارجی ها در گوا و ماهاراشترای هند
حملات تروریستی داعش علیه خارجی ها در گوا و ماهاراشترای هند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی سازمان تحقیقات ملی هند امروز به خبرنگاران گفت: ارگان های امنیتی هند، گروه فعال سازمان تروریستی «دولت اسلامی" داعش که قصد داشت ، حملات تروریستی را علیه خارجی ها در ایالت گوا در جنوب و مرکز ایالت ماهاراشترا انجام دهند، شناسایی کردند.

به گفته وی، مامورین مبارزه با تروریزم در ماهاراشترا هویت رهبران گروه تروریستی وابسته به گروه تروریستی داعش را شناسایی و از انجام یک سری حملات تروریستی آنها در این کشور جلوگیری کردند. طبق گزارش ها، گروهی از شبه نظامیان برای انجام حملات تروریستی علیه خارجی مکرر در حال رفت و آمد به ایالت گوا و ماهاراشترا بودند. در حال حاضر چند تن از این گروه دستگیر شدند.

سخنگوی سازمان تحقیقات ملی هند همچنین نام رهبران گروه وابسته به داعش را اعلام کرد. خالد احمد علی نوازالدین در راس این گروه قرار دارد و شفیع آرمارام فعال سابق (مجاهدین هند) که مدتی قبل به عضویت داعش پیوست، معاون نوازالدین می باشد و وی مسئول استخدام جوانان به این گروه می باشد.

به گفته سازمان تحقیقات ملی، در مجموع 23 تبعه هند که شش نفر از آن در درگیری های عراق و سوریه کشته شدند، به گروه تروریستی « دولت اسلامی» پیوستند.علاوه براین، حدود 150 تبعه دیگر هند مظنون و تحت تعقیب قرار دارند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала