سرگی لوروف راجع به ترکیه: ما این همدستی با تروریستان را فراموش نخواهیم کرد

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر سرگی لوروف وزیر خارجه روسیه
سرگی لوروف وزیر خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
همدستی وحشیانه ترکیه با تروریستان

سرگی لوروف وزیر خارجه روسیه، هنگام دادن پاسخ به سوال ژورنالیستان نشریه Limes ایتالیا، خاطرنشان ساخت که برای روسیه مساله مبارزه با تروریزم خصوصیت اصولی دارد. لوروف توجه ژورنالیستان اروپایی را به موضعگیری ترکیه به مثابه عضو ناتو که اکثراً حمایت علنی از موج تروریستی بعمل می آورد، مبذول داشت.
سرگی لوروف بطور خاص خاطرنشان ساخت که فدراسیون روسیه همدستی با تروریزم را فراموش نخواهد ساخت.

سرگی لوروف در مصاحبه که متن آن در سایت وزارت خارجه روسیه منتشر شده، اعلام داشت:"روسیه بارها نگرانی نسبت تهدید روزافزون تروریستی در ترکیه و عدم موجودیت آمادگی مقامات ترکیه جهت همکاری در مبارزه با تروریزم خاطرنشان ساخته است. منجمله، باوجود مراجعه مکرر ما، انقره — به استثنای موارد نادر — از همکاری متقابل در بازداشت و سپردن اتباع به ارگان های امنیتی روسیه که به کشورهای شرق نزدیک و شمال افریقا به منظور پیوستن با تروریستان فعال در منطقه می روند، شانه خالی نموده است. ما این همدستی با تروریزم را فراموش نخواهیم کرد".
وزیر خارجه روسیه در صحبت با نمایندگان رسانه های ایتالیا اعلام داشت که موضعگیری روسیه نسبت به عمل ترکیه در حادثه حمله بر طیاره سو — 24 روسیه بر فراز خاک سوریه بدون تغییر باقی مانده است.
لوروف گفت:" عمل انجام شده توسط انقره به چلنج بی سابقه به فدراسیون روسیه مبدل گشت اعتماد نسبت به ترکیه به مثابه شریک بصورت جدی خدشه دار شده است. در نتیجه همکاری بین کشورهای ما که برای احیای آن طی سال های اخیر مساعی زیادی بخرج داده شده بودند، در بسیاری جهات متوقف میگردد. این انتخاب ما نبود".
وزیر خارجه روسیه در اخیر افزود که عمل تحریک آمیز ترکیه بر موضعگیری روسیه در امر مبارزه با تروریزم بین المللی و حل منازعات مسلحانه تائثیر نخواهد کرد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала