اعزام هزاران نیروی خاص سعودی به سوریه

© AFP 2023 / FAYEZ NURELDINEMembers of Saudi Special Forces (File)
Members of Saudi Special Forces (File) - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هزاران نیروی خاص سعودی به منظور همکاری با ترکیه به سوریه اعزام می گردد.

براساس گزارش روزنامه "گاردین" چاپ بریتانیا به نقل از یک منبع نظامی در سعودی، مقامات دولت سعودی قصد دارند هزاران نیروی نظامی خاص خود را به منظور انجام عملیات زمینی به سوریه اعزام کنند. به گفته این منبع، اعزام نیروی نظامی سعودی به سوریه به همکاری نزدیک با ترکیه صورت می گیرد. دولت های سعودی و ترکیه هر دو مخالف رژیم بشار اسد رئیس جمهور سوریه می باشد و بارها شک و تردید خود را در مورد چشم انداز حل و فصل سیاسی این کشور بیان کردند. روزنامه گاردین اشاره می کند، ریاض و انقره هماهنگی های لازم را برای انجام عملیات زمینی در سوریه چند هفته قبل انجام داده اند. 
این منبع می افزاید، امریکا از این ابتکار عربستان سعودی حمایت می کند. اشتون کارتر رئیس پنتاگون این تصمیم کشور پادشاهی را ستود.
براساس گزارش "تاس" به نقل از رئیس پنتاگون، «شنیدن این طور خبرها واقعا امیدوار کننده است». وزیر دفاع امریکا همچنین گفت: قصد دارد هفته آینده با نمایندگان سعودی در بروکسل دیدار و گفتگو کند. 
قابل ذکر است، شب گذشته سخنگوی ائتلاف عرب به درخواست کمک دولت یمن پاسخ مثبت داده و گفت: عربستان سعودی آماده اشتراک در عملیات زمینی علیه شبه نظامیان گروه تروریستی "دولت اسلامی" به عنوان بخشی از ائتلاف به رهبری امریکا در سوریه می باشد. 
اندری کوشکین تحلیگر مسایل سیاسی و نظامی در مصاحبه با " RT " گفت: موفقیت های نیروهای نظامی سوریه با حمایت روسیه، کشورهای دیگر منطقه را مبجور به «تقسیم فوری کیک» کرده است. همچنین روز گذشته ایگور کوناشنکو سخنگوی وزارت دفاع روسیه در کنفرانس خبری گفت: آنچه در سرحد سوریه و ترکیه رخ میدهد، نشاندهنده فعالیت های مخفی نظامی ترکیه در منطقه سرحدی با سوریه است

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала