رهبر پنتاگون اعلامیه ریاض راجع به آمادگی جهت شرکت در عملیات در سوریه مثبت ارزیابی کرده است

© AP Photo / Lee Jin-manاشتون کارتر وزیر دفاع امریکا
اشتون کارتر وزیر دفاع امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اظهار نظر رهبر پنتاگون در باره اعلامیه ریاض راجع به شرکت در عملیات سوریه

ایشتون کارتیر وزیر دفاع امریکا اعلامیه عربستان سعودی راجع به آمادگی نیروهای آن کشور جهت شرکت در عملیات زمینی در سوریه مثبت ارزیابی میکند. رهبر پنتاگون در این باره د ر روز پنجشنبه هنگام سخنرانی در ایالت نیوادای امریکا خبر داد.
او اعلام داشت:" چنین خبرها بسیار خوش آیند می باشند". کارتیر افزود که فعال شدن متحدین در منطقه به امریکا امکان مبارزه هرچه بیشر فعال علیه افراد مسلح گروه تروریستی «دولت اسلامی» فراهم می سازد. رهبر پنتاگون اشاره نمود که این پیشنهاد عربستان سعودی را با نمایندگان دولت شاهی در هفته آینده در بروکسل مورد بحث قرار میدهد.
قبلاً در روز پنجشنبه جنرال احمد اسیری مشاور وزیر دفاع دولت شاهی، نماینده «ایتلاف عربی» در باره کمک به حکومت یمن اعلام داشته بود که نیروهای مسلح عربستان سعودی جهت شرکت در عملیات زمینی در سوریه آماده می باشند.
تلویزیون «العربییه» به نقل از سخنان او خبر داد:" عربستان سعودی جهت شرکت در عملیات زمینی در ترکیب ایتلاف بین المللی در سوریه تحت رهبری امریکا آماده می باشد". نماینده وزارت دفاع در عین حال خاطرنشان ساخت که صحبت بر سر مبارزه با گروه داعش مطرح بحث می باشد.
قبلاً عادل ال جوبییر وزیر خارجه عربستان سعودی بارها اعلام داشته بود که الریاض هیچگاهی مداخله مسلحانه در بحران سوریه که تا کنون تقریباً پنج سال ادامه دارد، مستثنی نه ساخته بود. اعلامیه جنرال سعودی یک روز بعد از متوقف شدن مذاکرات بین سوریایان در ژینیو تحت سرپرستی سازمان ملل متحد صادر شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала