هلیکوپتر سریع السرعت

© Sputnik / Dmitriy Vinogradovمی-24
می-24 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چرخه های جدید هلیکوپتر سریع السرعت آزمایش می شوند

اواخر سال 2015 میلادی  در روسیه، هلیکوپتر  - آزمایشی به هوا بلند شد.  این هلیکوپتر   بر اساس هلیکوپتر  « می —24»  ساخته شده است.  طراحان هلیکوپتر  متذکر شدند که از نوع  هلیکوپتر معمومی و عمومی نیست، بلکه  تجربوی میباشد. با کمک آن قطعات و مجموعه  تخنیکی هلیکوپتر ها  آزمایش خواهد شد.  بعید نیست  که این هلیکوپتر در آینده بتواند رکورد جهانی سرعت را قایم نماید.

کار روی ساخت  هلیکوپتر  آینده  سریع السیر  در سال 2013 میلادی  توسط شرکت «  هلیکوپتر  روسیه»  با مشارکت «مین پروم تورگ» (وزارت صنعت و تجارت) و وزارت دفاع  آغاز شد. غرض از طراحی این هلیکوپتر   این بود که  یکسری خصوصیات کلیدی  آن بهتر از  انواع موجود کنونی باشد.  مهمترین  نکته  در ساخت آن، سرعت هلیکوپتر  است که رسیدن به چنین  سرعتی برای  سری کنونی هلیکوپتر ها  ممکن نباشد.  ویکتور بونداریف  قوماندان عمومی قوای  هوا — فضائی روسیه  سرعت 500 کیلومتر در ساعت را برای هلیکوپتر  جدید  اعلام کرد.  هلیکوپتر  جدید  در سال 2022 باید به شکل وسیع تولید شود.

اما  دیرتر در  شورای  علمی — تخنیکی  شرکت «  هلیکوپتر  روسیه»  (ورتولت راسیا) به این نتیجه رسیدند که تا تاریخ تعیین شده نمی توان به این هدف رسید.  مهمترین علت، وضعیت اقتصادی و تخنیکی است.  با استفاده از تخنیک مدرن  برای رسیدن به چنین سرعت بالایی  فقط  با افزایش قیمت  هلیکوپتر  می توان به آن دست یافت.  برای هلیکوپتر ی که وارد تولید سریال خواهد شد، چنین  چیزی مناسب نیست.

  هلیکوپتر   آزمایشی  در روز 29 دسامبر سال 2015 میلادی پرواز کرد. با کمک این هلیکوپتر ، پره های روتور جدید آزمایش می شوند. پره های جدید  مطابق با  فناوری  بی نظیر روسیه  از  مواد ترکیبی ساخته شده اند  و برای  « روتورکرافت» های  آینده در نظر گرفته شده اند.

سرعت هلیکوپتر های  آینده  چقدر خواهد بود؟  سرعت هلیکوپتر  « می —24» که لابراتوار هوائی بر اساس آن ساخته شده است  یکی از رکاردهای جهانی را بر جا گذاشت:  368 کیلومتر در ساعت.  آخرین رکورد سرعت هلیکوپتر  در سال  1986 میلادی  توسط هلیکوپتر   ویژه «  وست لِند لونکس» با سرعت بیش از 400 کیلومتر در ساعت  برجا گذاشته شد.

 ویکتور موراخوفسکی، کارشناس  تسلیحات و تخنیکی نظامی  در  مصاحبه با  پارتال «  گازتا.رو»  اعلام نمود  که  جهش  زیاد در رابطه با سرعت هلیکوپتر   غیرممکن است:  پارامترهای بالای سرعت  به قیمت زیادی ممکن خواهد شد.  مقدار زیادی سوخت  مصرف خواهد شد  و حجم  بار کاهش خواهد یافت.  با وجود این نمی توان به سرعت  500-480 کیلومتر در ساعت رسید».  به عقیده وی، مسأله با  کار پره های هلیکوپتر   مرتبط است.

جنرال الکساندر دوباسوف  پیلوت نظامی (تک تیرانداز و پیلوت هلیکوپتر) روسیه  خوشبینی بیشتری نشان می دهد. وی گفت: «  در روسیه، هلیکوپتر ها بطور متوسط با سرعت  250 کیلومتر در ساعت پرواز می کنند.  حتی اگر سرعت آنها به 500 کیلومتر در ساعت نرسد،  350-400  کیلومتر در ساعت هم عالی است. همانا برای رسیدن به این سطح باید  نمونه های تجربی ساخته شود. رسیدن به سرعت بالا برای هلیکوپتر  یک دستاورد بزرگ استـ».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала