روسیه میتواند قرارداد راجع به دوستی و برادری با ترکیه را خاتمه بخشد

© Sputnik / Sergey Kuznetsov /  مراجعه به بانک تصاویر مجلس نمایندگان روسیه
مجلس نمایندگان روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
احتمال فسخ قرارداد دوستی و برادری روسیه با ترکیه

والیری راشکین معاون کمیته مرکزی حزب کمونیست و سرگی اوبوخوف سکرتر کمیته مرکزی حزب کمونیست روسیه از رئیس جمهور ولادیمیر پوتین و سرگی لوروف وزیر خارجه روسیه طی پیشنهادی درخواست فسخ قرارداد مسکو راجع به دوستی و برادری که در تاریخ 16 مارچ 1921 بین جمهوری شوروی سوسیالیستی فدراتیف روسیه و ترکیه امضا شده، بعمل آورده اند.
اوبوخوف به روزنامه «ایزویستیا» اعلام داشت:"فکر میکنیم که حالا، در شرایط افزایش تجاوزات ترکیه، ما باید امکان تجدیدنظر حقوقی بر همه موافقت نامه های غیرمفید برای کشور ما و متحدین آن بین روسیه و ترکیه بررسی کنیم. انقره باید بفهمد که تشدید منازعه برای آن به چه منجر خواهد شد. فقط این کار او را به هوش اورده میتواند و از تحریکات نو آن جلوگیری کرده میتواند".
در حزب «روسیه عادلانه» نیز از این ابتکار حمایت نموده اند. در انجا معتقدند که قرارداد مسکو به زیان منافع روسیه امضا شده بود.
اولیگ پاخولکوف نماینده پارلمان گفت:"ترکان شرایط بسیار سنگین در قرارداد، بشمول ماده راجع به ایجاد قرباغ کوهی را پیشنهاد کرده بودند. ولی ترکان را باید تربیه کرد، هیچ چیز در این جهان در زیر مهتاب ابدی نیست. و اگر شما امروز یکبار دیگر بر موضعگیری خائینانه ایستاده گی میکنید، پس فسخ قرارداد دوستی و برادری اقدام نورمال می باشد. ارمنستان از ما در مورد این مساله حمایت میکند. اینکه این قطع مناسبات قوت حقوقی خواهد داشت، معلوم نیست، ولی ادعاهای ارضی ما راجع به اینکه ما موافق نیستیم — درست می باشند".
او یاداوری نمود که رجب طیب ایردوغان رئیس جمهور ترکیه تا به حال بعد از حادثه سقوط طیاره جنگی سو — 24 روسیه در تاریخ 24 نوامبر توسط طیاره ترکی بالای خاک سوریه معذرت نه خواسته است. انگاه رویس جمهور ولادیمیر پوتین تجاوز را به مثابه ضرب بر پشت از همدستان تروریستان توصیف نموده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала