در جشنواره در المان جرمنان تنفر خود را نسبت به مهاجرین تبارزه دادند

© REUTERS / Fabrizio Benschاعتراضات خشونت امیز ضد مهاجرین در المان
اعتراضات خشونت امیز ضد مهاجرین در المان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشکل مهاجرین در اروپا

در اروپا هفته جشنواره ها جریان دارد، ولی تجاوزات جنسی که شب سال نو صورت گرفته، روحیه بسیاری ها را خراب ساخته است.
در کیولن اقدامات امنیتی تشدید شده بودند و به مهاجرین لکچر خواندند، تا به آنها بیاموزند که هنگام مراسم جشن چگونه برخورد نمایند.
در جرمنی به مهاجرین معلومات دادند:"جشنواره های کارناوال به ما از رومیان آمده و این کلمه ریشه عمیق زبان لاتینی دارد. آغایون، اگر شما برخورد خوب نمائید، پس میتوان در بین زنان محبوبیت کسب نمائید. جذاب و خوش سلیقه باشید، ولی نه چشم سفید. ولی مودب بودن شما قرابت را تضمین نمی کند و زن را به هیچ چیز مکلف نمی سازد. شما نمی توانید بر آن حساب کنید که او با شما ازدواج خواهد کرد".
با وجود تمام مساعی، در روز اول جشنواره در کیولن 22 جنایت مربوط به تجاوزات جنسی ثبت شده اند. در عین حال معلوم نیست که این همه با پناهجویان ارتباط دارد یا خیر.
پولیس المان چند مورد خشونت علیه مهاجرین را تحقیق میکنند که در کشور هنگام مراسم تجلیلی جشنواره های اخیر رخ داده اند.
در خیابان های یکی از شهرهای المان قطار آهن با نوشته های «اکسپرس بالقان» و «طاعون آمدنی است» عبور نمود. روشن است که این اشاره به تعداد زیادی پناهجویان بود. در بخش دیگر المان ماکیت تانک فاشیستی دیده شد که در راه پیمایی جشنی شرکت ورزید. در آن نوشته شده بود:"دفاع از پناهجویان" و در پهلوی سمبول نازیان دوران جنگ دوم جهانی قرار داده شده بود. سازماندهندگان رسم گذشت مورد انتقادات اجتماعی قرار گرفتند. آنها در پاسخ گفتند که از نظرات افراطی حمایت نمی کنند.
عمر الراوی، نماینده پارلمان شهری ویانا هشدار میدهد: نباید پناهجویان را به همه پرابلم های اروپایی متهم ساخت.
عمر الراوی معلومات داد:"مردم در دوران های دشوار می پالند که چه کسی را به همه بدبختی های شان متهم سازند. این بار مهاجرین را مقصر قلمداد کردند. آنها به زبان دیگر صحبت میکنند، رنگ پوست آنها دیگر است، فرهنگ دیگر و دین دیگر دارند. برعلاوه این، عوامفریبان و احزاب راستگرا از وضع متشنج بهره برداری میکنند و آنها نیز می پالند که گناه را بر دوش کی بگذارند. وضع بسیار دشوار است. جامعه و مقامات عالی سیاسی و ما همه با پرابلم های جدی مواجه شده ایم".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала