نیویارک تایمز: عملیات نیروهای هوایی – فضایی روسیه در سوریه بصورت غیرمنتظره موثر ثابت شده است

© Sputnik / Dmitriy Vinogradovسو 24
سو 24 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
موثریت عملیات نیروهای هوایی – فضایی روسیه در سوریه

عملیات نیروهای هوایی — فضایی روسیه در سوریه بصورت غیرمنتظره موثر ثابت شده و میتواند به رئیس جمهور بشار اسد امکان برقراری کنترول بر شهرهای مهم کشور فراهم سازد. این ارزیابی در مقاله صورت گرفته که در روز چهارشنبه در سایت الکترونی روزنامه New York Times منتشر شده است.
روزنامه می افزاید:"عملیات نظامی روسیه جریان منازعه را تغییر داده که در طول چند سال در ماهیت امر، در بنبست قرار داشت. ابتکار بصور غیرمنتظره به جانب اسد و متحدین او تعلق گرفت و شورشیان که از حمایت امریکا برخوردار بودند، فرار میکنند".
طبق ارزیابی روزنامه، جان کری وزیر خارجه امریکا در مشورهای آینده بین المللی در باره سوریه «اهرام های بسیار ضعیف اثر گذاری» خواد داشت.
به اساس معلومات منابع روزنامه، روسیه اکثریت راه های را قطع کرده که سی ای ای جهت تلاش به منظور مسلح ساختن شورشیان استفاده میکرد و این تلاش ها حالا راز بزرگ شمرده نمی شوند.
نیویارک تایمز تصریح کرده که واشنگتن در برابر «قضیه ستراتیژیک در سوریه»، در قدم اول، به ارتباط آن قرار گرفته که عملیات نیروهای هوایی — فضایی روسیه در سوریه بصورت غیرمنتظره موثر ثابت شده، تا به رئیس جمهور بشار اسد در برقراری کنترول بر شهرهای مهم کشور کمک خواهد کرد که او برای حفظ قدرت به آنها ضروت دارد».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала