رسانه ها: بن لادن اعمال تروریستی را در امریکا بعد از سقوط بوئینگ مصری در سال 1999 پلان نموده بود

© AP Photo / Anonymousاسامه بن لادن
اسامه بن لادن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نظر راجع به پلان گذاری اعمال تروریستی القاعده در امریکا

مفکوره راه اندازی اعمال تروریستی در امریکا در تاریخ 11 سپتمبر سال 2001 در کله اسامه بن لادن بعد از فاجعه سقوط طیاره کمپنی هوایی مصر در ماه اکتوبر سال 1999 بوجود آمد که به مرگ 203 نفر و 14 عضو عمله پرواز منجر گردید. این نظریه را یکی از همکاران نزدیک بن لادن — نصیر الواحیشی ارایه کرده که رهبری القاعده را در جزیره نمای عربستان تا مرگ او در یمن در سال 2015 بر دوش داشت. در این باره تلویزیون Fox News در روز جمعه خبر داده است.
تلویزیون یادداشت های روزمره تروریست را که در انتیرنیت در تاریخ 31 جنوری و 9 فبروری منتشر شده، ارایه کرده است. طبق این نظریه، بن لادین بادقت بر راپورتاژها راجع به سقوط طیاره EgyptAir در بحر اتلانتیک در سواحل شرقی امریکا نظارت میکرد. سرکرده شبکه، طوریکه دستیار او به خاطر می آورد، این سوال را مطرح ساخت، چرا مقصر فاجعه — پیلوت دوم — بوئینگ را به سوی بحر سوق نمود، و جهت تصادم بر یکی از شهرهای امریکایی تلاش بعمل نیاورد.
در تاریخ 31 اکتوبر سال 1999 طیاره بوئینک — 767 که پرواز MS990/MSR990 در مسیر لاس انجلس — قاهره را با توقف در نیویارک انجام میداد، در بحر اتلانتیک در فاصله 97 کیلومتری جنوب جزیره نانتاکیت (ایالت ماسوچوستس) سقوط نمود. تحقیق علل سانحه را اداره ملی امنیت در ترانسپورت امریکا و وزارت هوانوردی ملکی مصر انجام دادند. امریکایان به این نتیجه رسیدند که فاجعه نسبت عمل عمدی پیلوت دوم که انجن را خاموش ساخت و طیاره را به سوی بحر سوق داد، بوجود آمده است. کارشناسان مصری ابراز عقیده نمودند که دستگاه پیلوت اتومات از کار افتاده بود.
در تاریخ 11 سپتمبر سال 2001 افراد مسلح طیارات مسافربری را اشغال کردند و آنها را بر آسمان خراش های مرکز تجارت جهانی در نیویارک و پنتاگون در ایالت واشنگتن سوق نمودند. در نتیجه تخریب آسمان خراش ها در نیویارک به تعداد 2996 نفر کشته و بیش از 6 هزار نفر دیگر زخمی شدند. شبکه «القاعده» سازمانده اعمال تروریستی شناخته شده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала