برگذاری جشن سالگرد گالیری تریتیاکوف

© Sputnik / Yuriy Somovگالیری تریتیاکوف
گالیری تریتیاکوف - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گالری تریتیاکوف در سال 2016 میلادی، 160-مین سالگرد خود را تجلیل مینماید.

تابلوهای منظره واتیکان ایتالیا و شاهکارهای هنر بیزانس یونان برای اولین بار در مسکو به معرض نمایش گذاشته خواهد شد.
"گالری تریتیاکوف" که در سال جاری160 — مین سالگرد خود را تجلیل مینماید از این آثار پذیرایی خواهد نمود. ابتدا شاهکارهای بیزانس قرون 15-12 از موزیم یونان به نمایش گذاشته می شوند. شمایل بی نظیر موزیم بیزانس از"آتن " نیز یکی از آثاری است که به روسیه اورده خواهد شد. جزئیات بیشتر درین مورد مشخص نشده است. آثار بیزانس در مسکو در ماه سپتامبربه نمایش گذاشته خواهد شد. بعدا از ماه اکتوبر امسال تا اواسط جنوری سال2017 کلکسیون موزیم واتیکان در مسکو به کار خود شروع خواهد نمود. درین مورد اطلاعات زیاد از همین حالا مشخص ګردیده است.
نمایشگاه متذکره که تحت عنوان « شاهکارهای واتیکان. بلینی، رافائل و کارواجو» نام گذاری گردیده ، تقریبا اثار 6 قرن از سده 12 به بعد را احاطه میکند. طوریکه از عنوان نمایشگاه معلوم میگردد، مانند موزیم ها در واتیکان تعداد بازدید کنندګان این نمایشگاه نیز یش از حد خواهند بود. قابل یاداوری است تابلوهای که در مسکو نشان داده خواهد شد بندرت از واتیکان به کشور دیگری برای نمایش برده می شوند.
زلفیرا تِرِگولووا رییس " گالری تریتیاکوف "در این مورد گفت: ما مدتهاست با موزیم واتیکان در مورد تبادل اثار ،گفت و گو داریم و درارتباط اولین نمایشگاه از کلکسیون واتیکان با هم به توافق نیز رسیده ایم.
تابلوهای زیادی که برای اولین بار در "گالری تریتیاکوف " نشان داده خواهند شد از کلکسیون دائمی موزیم میباشند. در جواب، "گالری تریتیاکوف " نیز شرکت کننده اصلی نمایشگاهی کتاب "انجیل "در واتیکان خواهد بود که به موضوعات هنر روسی وقف گردیده است. به نظر من برای هردو کشور این نمایشگاه ارزش خاص را دارا خواهد بود.
بدون شک نمایشگاه شاهکارهای واتیکان جشن سالگرد "گالری تریتیاکوف"را رنگین خواهد ساخت. از همین حالا برنامه ها و مسابقات جشنی یکی پس از دیگر اغاز گردیده است.
نمایشگاه "طاییر سالاحوف " یکی از نقاشان معروف شروع به کار نموده است که به تعقیب ان نمایشگاه تابلوهای "واسیلی کاندینسکی و ایوان آیوازوفسکی "نیز براه انداخته خواهد شد.
" گالری تریتیاکوف"نیز نمایشگاه اثار هنر معاصر را را برگزار خواهد کرد که دوره ای از سال های 1950 تا 2000 میلادی را در برخواهد گرفت.
برای همه اشخاصی که هنر رسامی برای شان بیشتر از یکجا نمودن دقیق رنگ و افریدن اجسام ، اهمیت دارد ، چیزهای زیادی برای دیدن و فکر کردن و حتی شنیدن وجود دارد. « تک نوازان باروکو» سیکل کنسرت های شانرا زیر عنوان « تاریخ موزیکال دربار روس» ادامه میدهند.
نوازندگان به کار تحقیقاتی در کتابخانه ها و ارشیف ها میپردازند و اثار موسیقی قرون 19-17 را دو باره جان میبخشند. این همان موسیقی میباشد که به مناسبت های مختلف درباری ایجاد شده بود. از قبیل مراسم مختلف معنوی، تاجگذاری ها ومجالس رقص و غیره.
آثار موسیقی متذکره در گالری در احاطه ان عده تابلوهایی طنین خواهد انداخت که رویدادها و اشخاصی روی آنها نقش بسته است که شاید این آثار موسیقی زمانی برای آنها ساخته شده بودند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала