جواب تند ایران به عربستان

© Sputnik / Sergey Mamontovایران
ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اگر نیرو های زمینی عربستان داخل خاک سوریه شوند، با واکنش جدی ایران روبرو خواهند شد

سردار مسعود جزایری معاون سرقوماندان قوای مسلح به شبکه خبری العالم در ارتباط اینکه اگر عربستان به سوریه نیروی زمینی اعزام کند، برخورد تهران با این تحول چگونه خواهد بود؟، گفت: سال ها است که ارتجاع منطقه در حدی که می توانست و حتی بیش از گنجایش سوریه، برای نابودی زیربنا، تضعیف دولت و همچنین کشتار مردم این کشور، به سوریه نیرو اعزام می نماید.

تروریست هایی که امروز در سوریه می جنگند، استخدام شده عربستان سعودی یا آمریکایی ها و ایادی ارتجاع منطقه هستند؛ این تروریست ها به جز از ترکیه راه دیگری به سوریه دارند؟ ازکجا حمایت می شوند، به جز کشورهای مرتجع عرب؟ لذا آنچه در شرایط امروز و همزمان با پیشروی و پیروزی نیروهای مردمی و ارتش سوریه مطرح می شود که قصد دارند نیروی نظامی وارد کنند، به نظر من یک بلوف سیاسی و یک جنگ روانی است و به نظر می آید که دولت و مردم سوریه و مقاومت تصمیم خودش را گرفته و در برابر اینگونه زئرگوی های روانی عقب نشینی نمی کند.

به گفته جزایری، "عربستان هرآنچه در توان داشته است در میدان سوریه استعمال کرد و هم اکنون نه تنها در سوریه بلکه در یمن نیز با شکست و ناکامی مواجه شده است. اگرسعودی ها می توانستند، وقت نیروهای خود را به سوریه وارد کرده بودند؛ عربستان فاقد چنین توانائی است و البته اگر بیش از این بخواهد در مساله سوریه دخالت کند، بیش از امروز دچار شکست و ناکامی خواهد شد."

وی در پاسخ به سوال دیگری درخصوص این که "در صورت اعزام نیرو از سوی عربستان به سوریه، آیا ایران نیز مشاوران نظامی بیشتری به این کشور اعزام خواهد کرد و آیا احتمال برخورد نظامی مستقیم میان عربستان و ایران در سوریه وجود دارد؟"، گفت: قطعا ما اجازه نخواهیم داد وضعیت سوریه مطابق آنچه کشورهای شرور به دنبال پیاده سازی سیاست های خود هستند، پیش برود و در وقت لازم تصمیمات مقتضی را خواهیم گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала