روسیه به ابتکار امریکا در باره حل منازعه در افغانستان نخواهد پیوست

© Sputnik / Zuhal Sarhadضمیر قبولوف
ضمیر قبولوف - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انکار روسیه از پیوستن به ابتکار امریکا در باره حل منازعه در افغانستان

مسکو به تلاش های امریکایان در باره حل اوضاع در افغانستان نخواهد پیوست، اما آماده است خود پروسه مذاکرات را تشکیل دهد. این مطلب را ضمیر قبولوف نماینده رئیس جمهور فدراسیون روسیه در باره افغانستان و مدیر شعبه دوم آسیا در وزارت خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری «ریا نووستی» اعلام داشته است.
در حال حاضر گروپ چهارجانبه با شرکت نمایندگان افغانستان، پاکستان، امریکا و چین مساعی در باره راه اندازی دیالوگ بین کابل و جنبش طالبان به خرج میدهد.
دیپلومات اعلام داشت:"ما به اقدامات بی فایده نخواهیم پیوست و به امریکایان در این باره قبلاً اعلام داشته ایم. من هیچ مفهوم را در این مشاهده نمی کنم. اگر راست گفته شود، ما به پیوستن به چیزی که واشنگتن راه اندازی میکند، به ستوه آمده ایم. ما به آنها پیوسته راجع به فاقد دورنمابودن این یا آن اقدامات میگوئیم که بعداً آنها واقعاً هم با ناکامی می انجامند ".
او تصریح کرد که مسکو "آرزوی شرکت در چیزی ندارد که امریکایان بصورت عجولانه به خاطر منافع ماقبل انتخاباتی سازماندهی میکنند و جای که به ما نقش احصایه گر تخصیص میدهند".
قبولوف گفت:" باوجود این، ما جهت تشکل چنین پروسه نه به اساس شبلون های امریکایی، بلکه بصورت عینی و آگاهانه، با درنظرداشت منافع تمام دول منطقه، بشمول روسیه، آماده می باشیم".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала