کنده عظیم شناور یخ باعث از بین رفتن 150 هزار پینگوین گردیده است

© REUTERS / Pauline Askinانترکتیکا
انترکتیکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
از بین رفتن تعداد بزرگ پینگوین ها در انترکتیدا در نتیجه تصادم کنده یخ

در حدود 150 هزار پینگوین آدیلی که جمیعت آنها در دماغه دینیسون در انترکتیدای شرقی در طول صدها سال به سر می بردند، در نتیجه علل طبیعی زمان مردند، وقتیکه به ساحل در نزدیک تجمع آنها کنده شناور یخ به مساحت 9،2 هزار کیلومتر مربع که با مساحت دو شهر روم برابر است، تصادم نمود.
تا زمان که به دماغه کنده شناور یخ B09B نه رسیده بود، جمیعت پینگوین ها را 160 هزار حیوان تشکیل میداد. آنها در نزدیک حوزه محدود آب زندگی میکردند و غذای کافی داشتند. ولی بنا بر اراده طبیعت آنها از اقیانوس جدا شدند که بنا بر این به طی کردن فاصله 60 کیلومتر مجبور شدند، تا برای خود و چوچه های شان غذا پیدا کنند.
طوریکه Antarctic Science به نقل از معلومات مرکز تغییرات اقلیمی استرالیا می نویسد، به همین علت از سال 2011 تعداد جمیعت پینگوین ها از 160 تا 10 هزار پینگوین کاهش یافته است. فقط آن جفت های زنده ماندند که شکار ماهی را از طریق درزها در زیر یخ آموخته اند.
طبق معلومات دانشمندان، اگر کنده یخ از بین نه رود — او میتواند شنا در بحر را ادامه دهد، یا امواج آن را تخریب خواهد کرد — جمیعت پینگوین های آدیلی میتواند در جریان 20 سال کاملاً نابود گردد.
جالب اینکه جمیعت دیگر پینگوین های آدیلی که در فاصله 8 کیلومتر از این منطقه به سر می برند، در حال شگوفانی قرار دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала