بوی جنگ سوم جهانی به مشام میرسد

© REUTERS / Damir Sagoljبوی جنگ سوم جهانی به مشام میرسد
بوی جنگ سوم جهانی به مشام میرسد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه های عربی: علایم جنگ جهانی سوم مشاهده میشود

 العالم — در پی تلاشِ عربستان و ترکیه برای حملۀ زمینی به سوریه، "عبدالعزیز السماری" در روزنامۀ سعودی الجزیره هشدار داد که اظهاراتِ مسئولینِ کشورهای منطقه، زمینه ساز جنگ جهانی سوم شده است.

وی افزود: اگر جنگ جهانی سوم اتفاق بیفتد، جنگی اتمی خواهد بود که همگان را نابود می کند و به مرگ میلیون ها نفر در ایران، سوریه و کشورهای عربی منجر می شود.

"عبدالمحسن هلال" نیز در روزنامۀ عربستانیِ "عکاظ"، از نزدیک شدن "ساعت قیامت" نوشت و تاکید کرد: اقدام های عربستان سعودی در جهت آغاز عملیات زمینی ضد داعش، خشم خرسِ روسی را برانگیخت به همین سبب درباره احتمال بروز یک جنگ جهانی جدید هشدار داد.

در این میان، "علاء الرضائی" در روزنامۀ ایرانیِ "الوفاق"، از ورود نیروهای سعودی و قطری به جنگ در سوریه استقبال کرد و نوشت: تعجب نکنید، آیا میان جنگ با داعش و القاعده و جنگ با سرباز سعودی یا قطری تفاوتی می بینید؟ همۀ این ها منشأ واحد و مفکوره واحد دارند و چه بسا جنگ با سرباز سعودی ساده تر هم باشد.

 "مفتاح شعیب" نیز در روزنامه اماراتی "الخلیج" تاکید کرد که در صحبت های رهبران کشورهای بزرگ از احتمال جنگ جهانی یا جنگ سرد جدید، مشاهده میشود.

شعیب درباره رویارویی روسیه و غرب هشدار داد و نوشت: نتیجه این درگیری، جنگی خواهد بود که هیچ کس در آن پیروز نخواهد شد و حتی یک وجب از کرۀ زمین از ترکش های جنگ در امان نخواهد ماند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала