طالبان از کودکان به مقاصد نظامی خود استفاده میکنند

© REUTERS / Parwizافغانستان
افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان "دیده بان حقوق بشر" گزارشئ را به نشر رسانده است که به جذب افراد زیر سن در ردیف گروه طالبان اختصاص داده شده است.

   در این گزارش خاطر نشان گردیده که کار بالای جنگ جویان احتمالی اینده ، اغلباً قبل از رسیدن به سن 6 سالگی اغاز میشود.  نخست روان کودکان را تحت تاثیر تبلیغات مخرب قرار میدهند  و بعد از 13 سالگی ، این مدارس  برای انها  مهارت های جنگی با استفاده  از سلاح گرم ، و همچنین   تولید و استفاده از مواد منفجره را می اموزند.

ازکمیسیون حقوق بشرافغانستان،  سخنگوی سازمان دکتر رفیع الله بدر در مصاحبه با خبرنگاراسپوتنیک دری زحل سرحد این اطلاعات را تایید کرده گفت:

 

  در همین حال، وضعیت آموزش و پرورش در افغانستان رقت بار باقی مانده است. به گفته وزارت تعلم و تربیه ، در سال 2015، حدود 115 هزار کودک در اثر بسته شدن مکاتب بطور موقت ویا دایمی رنج میرند ،که از جمله (539)مکتب بروی شاگردان در جنوب کشور بسته گردیده است.  علاوه بر این، حداقل 15 مورد ثبت شده که نشان می دهد   استفاده از مدارس برای مقاصد نظامی ازطرف نیروهای امنیت ملی افغانستان صورت گرفته که کودکان را در معرض خطر حملات گروههای مسلح تروریستی قرار میدهد و دسترسی آنها به آموزش و پرورش را محدود میسازد.  در ولایت بدخشان نیروهای امنیتی به طور موقت سه مکتب را برای استفاده به عنوان پایگاه بسته نموده و به روی بام ان   سلاح سنگین را نصب کرده اند. با توجه به این مسله دولت از تمام واحدهای  نیروهای امنیت افغانستان که از مدارس و بیمارستان ها به عنوان پایگاه های نظامی اسفاده میکنند ، دستور داده شده تا بعد ازین درین مورد خود داری ورزند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала