نماینده اروپایی راجع به روس هراسی در پارلمان اروپایی و اهداف حقیقی ناتو معلومات داد

© AP Photo / Christian Lutzپارلمان اروپا
پارلمان اروپا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روس هراسی در پارلمان اروپایی و اهداف حقیقی ناتو

در پارلمان اروپایی جروبحث های صورت گرفت که به جنگ اطلاعاتی وقف شده بود، که به عقیده غرب، مسکو راه اندازی کرده است. در این بحث ها هاویر کاوسو معاون کمیته امور بین المللی پارلمان اروپایی نیز شرکت داشت. او در مصاحبه با تلویزیون RT اعلام داشت که اتهامات علیه روسیه بی اساس می باشد و همچنان معلومات داد که غرب قصد اتخاذ کدام اقدامات را برای مبارزه با «تبلیغات روسیه» دارد.
هاویر کاوسو معاون کمیته امور بین المللی پارلمان اروپایی در مصاحبه با تلویزیون RT اعلام داشت، روس هراسی آشکار خصوصیت مشخص عملکرد کمیسیون فرعی پارلمان اروپایی در باره مسایل امنیتی و دفاعی محسوب میشود.
به گفته او، در جریان جروبحث های که به جنگ اطلاعاتی وقف شده بودند، روسیه را مستقیماً به ان متهم ساختند که این کشور چنین جنگ را پیش می برد. کاوسو معلومات داد:"به ما گزارش را ارایه کردند که در آن مسکو و رسانه های روسیه را به دروغ بافی متهم ساخته شده بودند که آنها اتباع اروپایی را گمراه میکنند. میتوانم بگویم که چنین حملات بر روسیه بصورت منظم صورت میگیرند".
نمایندگان پارلمان اروپایی به این امر که به اتباع اروپایی میخواهند نشان دهند که آنها باید چه چیز را تماشاه کنند و چه چیز را نه، عدم توافق شان را ابراز داشتند. نماینده افزود:"برعلاوه این، رسانه های غربی با نشان دادن خصومت با همکاران — ژورنالیست خود و تشنج منفی، عملاً آنها را به هدف مبدل می سازند".
کاوسو همچنان خبر داد که غرب قصد دارد سلسله کامل میکانیزم ها را برای مقابله به پروپاگند نامنهاد روسیه استفاده کند.
معاون کمیته امور بین المللی پارلمان اروپایی اظهار داشت:"برعلاوه شورای اروپایی، مجمع وجود دارد که نماینده عالی اتحادیه اروپایی در باره امور خارجی آن را رهبری میکند. همچنان تیم متشکل از ده نفر وجود دارد که هدف آنها — مقابله با تبلیغات نام نهاد روسیه یا «جنگ اطلاعاتی» مسکو می باشد. آنها کارمندان خارجی را جلب میکنند که اطلاعات «دروغین» را افشا خواهند کرد. برعلاوه این، به مثابه وزنه متقابل این «پروپاگند» رسانه های روسی زبان و اروپایی ایجاد خواهند شد. آنها ژورنالیستان را افشا خواهند کرد که در وسایل اطلاعات جمعی معین کار میکنند (در جلسه نام تلویزیون RT و خبرگزاری «سپوتنیک» گرفته شد). آنها نمایندگان رسانه های روسیه را به پخش اطلاعات گمراه کننده متهم خواهند ساخت".
به عقیده کاوسو، چنین نیات به این امر مربوط می باشند که ناتو نه تنها ستراتیژی حلقه کردن روسیه تصویب نموده، بلکه هر کار ممکن را انجام میدهد، تا مسکو را از سیستم امنیت دسته جمعی در اروپا مستثنی سازد و مناسبات حسن همجواری با روسیه و کشورهای دیگر را تخریب کند.
نماینده اروپایی در اخیر گفت:"از همینرو اعمال ناتو و کشورهای دیگر — عضو اتحادیه اروپایی که از آن پشتیبانی میکنند، متوجه انست، تا مانع حفظ مناسبات خوب ما با روسیه گردند. به خاطریکه در غیر این کار به نفع امریکا نخواهد بود. به این ترتیب، هدف عمده آنها — ایجاد مزاحمت به اتحادیه اروپایی در مورد حفظ مناسبات خوب با همسایه خود، روسیه می باشد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала