روسیه و امریکا راجع به حصول توافق در باره آتش بس در سوریه اعلام داشتند

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر رئیس جمهور ولادیمیر پوتین و جان کری وزیر خارجه امریکا
رئیس جمهور ولادیمیر پوتین و جان کری وزیر خارجه امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حصول توافق روسیه و امریکا راجع به آتش بس در سوریه

مطابق اعلامیه مشترک منتشره روز دوشنبه امریکا و روسیه سر از تاریخ 27 فبروری در سوریه باید آتش بس بین نیروهای حکومتی و گروه های مسلح اپوزیسیون برقرار شود و حملات بر گروه های «دولت اسلامی»، «جبهه النصره» (ممنوع در روسیه) و گروه های دیگر که سازمان ملل متحد به مثابه گروه های تروریستی شناخته، ادامه خواهند یافت.
طبق سند منتشره از جانب وزارت خارجه امریکا و کرملن، همه جوانب که با شرایط آتش بس موافق اند، باید راجع به آمادگی شان جهت رعایت آن قبل از ساعت 12:00 به وقت محلی در تاریخ 26 فبروری اعلام نمایند. در عین حال، نیروهای حکومتی سوریه، متحدین آنها، بشمول نیروهای هوایی — فضایی روسیه، نیروهای ایتلاف تحت رهبری امریکا واردآوردن ضربات بر گروه تروریستی داعش و گروه های تروریستی دیگر ادامه خواهند داد.
طرفین توافق کردند که امریکا و روسیه مشترکاً یکجا با اعضای گروه های دیگر در باره آتش بس کار خواهند کرد، تا ساحات را تعیین کنند که داعش، جبهه النصره و گروه های دیگر تروریستی که از آتش بس حذف شده، بر آنها سلطه دارند. همزمان باید اراضی تعیین گردند که در آنها نیروهای اپوزیسیون سوریه قرار دارند، تا آنها تحت ضربات نیروهای قرار نگیرند که حملات علیه داعش و گروه ای دیگر تروریستی در سوریه ادامه میدهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала