اوپیک امریکا را به بحث درباره قرارداد حفظ سطح فعلی استخراج نفت فرا خواند

© AP Photo / Hans Punzمقر اوپیک
مقر اوپیک - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اوپیک،سازمان کشور های صادر کننده نفت، امریکا را به بحث پیرامون توافق راجع به حفظ سطح فعلی استخراج نفت دعوت کرده است.

عبدالله سالم البدری، سرمنشی سازمان اوپیک ضمن اعلام این مطلب خاطرنشان ساخت که با اتحادیه اروپایی ، روسیه و چین مذاکراتی را انجام داده، اما با امریکا تقریبا هیچگونه مذاکرات انجام نه داده است. سرمنشی سازمان اوپیک افزود که مذاکرات با ایالات متحده نباید مغایر قوانین ضد انحصاری این کشور باشد.
طبق پیش بینی Energy Intelligent Group ، امریکا در سال 2016 بیشتر از همه کشور های دیگر استخراج نفت خود را افزایش خواهد داد. کشور های خارج از اوپیک 60 درصد نفت در جهان را تولید می کنند. توافق با امریکا می توانست وضع بازار که اکنون عرضه نفت نسبت به تقاضا به آن بیشتر است، ثبات بخشد، اما به نظر کارشناسان توافق اوپیک و امریکا ممکن نیست، چون وزارت انرژی این کشور از حق قانونی اثرگذاری بر سطح استخراج نفت شرکت های خصوصی برخوردار نیست.
کانگرس امریکا در ماه دسمبر ممنوعیت بر صادرات نفت این کشور را که از سال 1975 وضع شده بود، لغو کرد.
وزیران انرژی روسیه ، عربستان، ونزوئلا و قطر در پایان مذاکرات شان در دوحه، پایتخت قطر درباره حفظ استخراج نفت در سطح ماه جنوری در صورت همکاری کشورهای دیگر تولید کننده نفت به توافق رسیدند و ایران نیز حمایت خود از این توافق را اعلام کرد، اما عربستان سعودی بعداً اعلام کرد میزان استخراج نفت خود را کاهش نخواهد داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала