تحقیر افغانها در فلم ایرانی

عضو شوید
پخش سریال "شیوع" مورد انتقاد تعدادي از کاربران شبکه‌های اجتماعی صورت گرفته است.

داستان این سریال، "حمله بیولوژیکی" طراحی شده از سوی امریکا است که از طریق یک مرد افغان که به ایران سفر می کند انجام می شود.

فرحناز فروتن يك تن از خبرنگاران افغان در صفحه فيسبوك خود در مورد اين سريال نوشته: "نشر سریال تحقیر آمیز ، بدون شک یک اهانت و تحقیربزرگ به صدا و سیما و ایرانیان طرفدار این برنامه است تا افغان ها، اما بیایید از آب گل آلود ماهی نگیرید ، مسله پل زدن و پل میان این طرف و آن طرف نباید خلط شود،گوش کنید خدا کند خود را تکه تکه کنید، فرهنگ، تاریخ و همزبانی میان دو ملت را اختتام بخشیده نمی توانید، دقیقا از زور شما بالا است ، از توان شانه هایتان ،صدا و سیما شهروندان خود را با پخش این سریال مسخره کرده است ، به این فکر کنیم که بیشتر ایرانیان نشرات دیکتاتورانه صدا و سیما را قبول ندارند. صدا و سیما یک بار دیگر نشان داد که لجام اش در دست خونخواران و دیکتاتوران جبار ایران است".
حزب عدالت و توسعه افغانستان با ارسال نامه‌ای به سفارت و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران آن را به شدت محکوم کرده است. در قسمتی از این نامه آمده است که ایران به تحقیر و توهین افغان‌ها پایان دهد و در صورت ادامه چنین حرکاتی این حزب ممکن است پاسخ جدی‌تری را ازخود نشان دهد.

به راديو سپوتنيك گفت: "سریال ایرانی «شیوع» شیوع دهنده افغان هراسی و مهاجر ستیزی در جامعه ایران خواهد بود"!

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала