راز زندگی مرد 256 ساله

© Photo / pinimgراز زندگی مرد 256 ساله
راز زندگی مرد 256 ساله - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این مرد 256 ساله چینائی، همیشه غذائی سالم میخورد، شخص آرام و خوشخلق بود

روز نامه امریکائی New York Times راز مرد به نام لی تسین یون چینائی 256 ساله را  با نشر مصاحبه وی افشا کرد که در سال 1928 چاپ شده بود.

این مرد پیر میگفت که در سال 1677 در دهکده به نام سینچوان متولد گردیده است. او تمام عمر خود را در مطالعه خصایل گیاه های معالجوی و طب وقف کرد. لی تسین یون در سال 1933 به عمر 256 سالگی جهان را ترک کرد.

میگویند که او حین جان دادن به حق، گفت: «من آنچه را که باید در این دنیا انجام میدادم، تا توان که داشتم, انجام دادم، حالا به خانه اصلی ام بر  میگردم».

ژورنالستان حین مطالعه مصاحبه او فهمیدند که راز عمر دراز این مرد در خوردن گیاه و تعادل درونی و آرامش روحی او هست. این مرد معمولاً برنج و گیاه های مختلف را میخورد.

اقارب نزدیک او میگویند که لی تسین یون همیشه پیر معلوم میشد و بعضی از باشندگان معل میگفتند که او حتی با نیاکان شان آشنا بوده هست.

گرچه مورخین حقیقت این واقعه را رد نمیکنند، اما در عمر دراز او شک دارند. میگویند که ممکن اشتبا در تارخ تولد و زندگی این مرد وجود دشت باشد.

پروفیسر واو چینگ تسزی در دانشگاه چنود اسناد را بدست آورد که درسال 1827 حکومت چین سالگره مرد 150 ساله به نام لی تسین یون را تبریک میگوید. بعد از 50 سال، بار دیگر پیام تبریکی به مناسب 200 سالگی وی تحریر گردیده است که این همه گویندگی از واقعیت تولد وی  در سال 1677 میکند.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала