حکایات وحشتناک فعالین کرد از بمباران شهر جزره

© AFP 2023 / AHMAD AL-RUBAYE حکایات وحشتناک فعالین کرد از بمباران شهر جزره
حکایات وحشتناک فعالین کرد از بمباران شهر جزره - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سه ماه میشود که ترکیه به اقدام نظامی علیه نیروهای کرد در جنوب شرق کشور دست زده است

از تصاویری که اخیرا ازشهر" جزره" گرفته شده است، مقیاس تخریب  پس از بمباران شدید را نشان میدهد. برخی از خانه ها به طور کامل نابود شده ، و برخی دیگر ان در اثر  آتش سوزی  بطور جدی خساره مند گردیده اند.

در جنوری سال جاری، یکی از  سازمان های حقوق بشردرترکیه گزارشی را منتشر کرد که در ان گفته شده بود ، از آغاز عملیات نظامی در مناطق کردنشین، به تعداد بیش از160  نفرغیر نظامی کشته شده اند. آنقره اصرار دارد که هدف نیروهای مسلح تنها جنگجویان حزب کارگر کردستان میباشد.    

با این حال، ارتش ترکیه در این منطقه به جنایات متعدد متهم گردیده است. با توجه به اظهارات  طرفداران حزب دموکراتیک خلق کرد،  در اثر بمباران شهر جزره بیش از 150 نفر که در زیرزمینی ها مخفی شده بودند در اثر سوختگی جان خود را از دست دادند.   دراین مورد یک تن ازفعالان کرد که نورجان بایسال نام دارد با تلویزیون RT صحبت نموده است، او گفت:

"حدود یک ماه پیش، ساکنان  شهر "جزره" که زخمی بودند به زیرزمینی ها پناه برده بودند. ما حتی نتوانستیم به ان ها آمبولانس ارسال نمایم. درشهر "جزره " نزدیک به 200 نفر کاملاً سوخته بودند.  یک ماه پیش آنها زنده بودند، من شخصا به آنها چندین بار ، از طریق تیلفون همراه خود صحبت نموده  بودم. آنها از آنچه که بالای شان در زیرزمینهای گذشته بود به من حکایت کردند. با تاسف که انها دیگر در بین ما نیستند. بایسال همچنان می گوید:

"من فکر می کنم که نیروهای ترکیه ازاین استراتژی در شهرهای دیگرنیز استفاده خواهند کرد. این شهرآزمون اول برای آنها بود. شهر های دیگر که شاید به چنین سرنوشت دچارشوند، " سور و ایدیلی" میباشند.  شهرک سور تنها پنج دقیقه از دفتر من دوراست. تصور کنید: زیرزمینهای پر از زخمی ها باشد، و ما حتی  نتوانیم که به آنها آمبولانس بفرستیم! به نظر من این ، یک  جنگ روانی میباشد. از آنجا که همه چیز درست در برابر چشمان ما اتفاق می افتد، به نظر می رسد که انها میخواهند به ما بگویند که ،ببینید  همین کار را با شما نیز خواهیم کرد اول شما را وادار میکنم که به زیر زمینی ها پناه ببرید و بعداً آب و غذا را بالای شما قطع میکنم  تا همه تان  بمیرید".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала