تروریستان داعش بخش اعظم اجزای بمب ها را در ترکیه می خرند

© Photo / Cyber Berkut تروریستان داعش بخش اعظم اجزای بمب ها را در ترکیه می خرند
تروریستان داعش بخش اعظم اجزای بمب ها را در ترکیه می خرند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنگجویان داعش بخش اعظم اجزا برای تولید بمب ها در ترکیه خریداری میکنند

کارشناسان سازمان بریتانیایی Conflict Armament Research ادعا می کنند که جنگجویان گروه تروریستی «دولت اسلامی» (داعش) بخش اعظم از مواد و اجزای لازم برای ساختن بمب ها را در بیش از 20 کشور از جمله ترکیه و امریکا خریداری می کنند.
طبق گزارش خبرگزاری "اسوشیتید پرس"، تهیه کنندگان گزارش سازمان انگلیسی بیش از 700 ماده کشف شده در کارخانه های تولید مواد منفجره داعش و همچنین بمب های منفجر نشده را تحلیل نموده و به این نتیجه رسیده که بخش اعظم مواد کیمیاوی و پتاقی ها با استفاده از اجزای خریداری شده در ترکیه و عراق ساخته می شوند. نیترات آمونیوم بیشتر از مواد دیگر به کار برده می شود.
به عقیده کارشناسان بریتانیایی دلیل اصلی خریداری بخش بزرگی از مواد و اجزای لازم برای ساخت بمب در عراق و ترکیه نزدیکی این کشورها به مواضع داعش است.
طبق گزارش سازمان بریتانیایی Conflict Armament Research، افراد مسلح گروه تروریستی داعش مواد لازم برای ساخت سلاح را در بیش از 20 کشور از جمله امریکا و جاپان خریداری می کنند. اما احتمالا مقامات این کشورها به دلیل سلسله طولانی شرکت های فروشنده از هدف نهایی استفاده از این مواد خبر ندارند.
علاوه بر این در گزارش منتشره گفته می شود که جنگجویان داعش مقدار زیادی اسلحه و تجهیزات نظامی از جمله ماشندارهای سنگین، راکت اندازها و جیپ های زرهی ساخت امریکا را در پایگاه های نظامی سوریه و عراق به غنیمت گرفته اند.
در عین حال خاطرنشان می شود که جنگجویان در بیشترین موارد از گوشی ارزان قیمت "نوکیا 105"برای انفجار بمب از راه دور استفاده می کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала