کارشناس: روسیه به اروپایان نشان داد که در سوریه در واقعیت امر چه میگذرد

© REUTERS / Osman Orsalسوریه
سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نظرات اروپایان و امریکایان در باره حوادث جاری در شرق نزدیک

به اساس نتائیج نظرسنجی که در چارچوب پروژه «سپوتنیک. نظر» انجام شده، 72% مردم اظهار عقیده نموده که انقره به اتباع ترکیه که با داعش در سوریه مصروف تجارت نفت می باشند، توجه مبذول نمی دارد. بیش از نیم (52%) جرمنیان و 41% انگریزان نیز با این موافق اند که تجارت نفت با تروریستان با همدستی مقامات ترکیه صورت میگیرد. در عین حال در امریکا فقط 38% اتباع با این گفته موافق اند.
برعلاوه این، 59% فرانسویان با این گفته موافق نمی باشند که «ترکیه با گروه های تروریستی، مانند داعش، فعالانه مبارزه میکند». در جرمنی فیصدی آنهایی که با این گفته موافق نیستند، نیز از رقم آنهایی بیشتر است که با گفته یادشده موافق اند و این ارقام مطابقاً 36% و 26% می باشند. در انگلستان نظرات بصورت مساویانه — 23% موافق و 23% ناموافق، تقسیم شده اند.
در امریکا، برخلاف، 30% مردم با این موافق اند که ترکیه با گروه های تروریستی فعالانه مبارزه میکند. تعداد آنهایی که ناموافق اند، به 17% میرسد.
به عقیده روانشناس و سیاست دان الکساندر کانفیساخور، تفاوت در دیدگاه های اروپایان و امریکایان قبل از همه نظر به تفاوت در ارایه اطلاعات در رسانه های کشورهای شان توضیح میگردد. برعلاوه این، برای مردم عادی امریکا حوادث جاری در ترکیه و روابط کشور با تروریستان دلچسپی زیادی ندارد.
خبرگزاری «ریا نووستی» سخنان سیاست دان را چنین نقل میکند:"این در کدام جای دوردست و در کدام گوشه دیگر جهان وجود دارد. کدام سازمان نامعلوم. شاید آنها راجع به ترکیه چیزی شنیده باشند، ولی گمان نمی رود که راجع به چیزهای دیگر اگاهی داشته باشند".
در عین حال دمیتری سولونیکوف رئیس انستیتوت انکشاف معاصر دولت میگوید که کشورهای اروپای مرکزی بصورت بسیار فعال با نتائیج سیاست که ترکیه پیش می برد، مواجه میگردند و با پوست و استخوان خود انچه را احساس میکنند که رخ میدهد.
او گفت:"از همینرو برخورد نسبت به ترکیه منفی است. قابل فهم است که تعداد مهاجرین در فرانسه نسبت به انگلستان بیشتر است. و به هیچ وجه این وضع با آنچه که در امریکا رخ میدهد، قابل مقایسه نیست".
ولی، به عقیده ولادیمیر بوگاتیریوف مدیر انجمن ملی اتحادیه افسران احتیاط نیروهای مسلح، روسیه توانسته به باشندگان اروپا و امریکا نشان دهد که در سوریه در واقعیت امر چه می گذرد.
کارشناس نظامی معلومات داد:" ایردوغان اصلاً برای آنها ضرور بود و از او استفاده کردند. ترکیه، طوریکه اروپا و امریکا تصور میکرد، کشور معین ثبات بخش اوضاع در منطقه بود. حالا، زمانیکه روسیه بصورت واقعی نشان داد که در انجا چه می گذرد، زمانیکه به کمک آن رهبری سوریه، اردوی سوریه و ملت زنده شد و در مبارزه با داعش بر پیروزی ها دست یافت، به همه معلوم گردید که ترکیه — حامی تروریستان است. و خدا را شکر، که منجمله به کمک رسانه های روسیه غرب این موضوع را درک میکند".
بوگاتیریوف افزود:"و اروپا که از انچه که رخ میدهد، خسته شده، این مساله را بهتر درک میکند. و اینکه امریکا، مانند همیشه، بسیار دور، در فضای بسیار آرام قرار دارد، تا به حال بصورت بسیار بطی از خواب بیدار میشود — این امر برای آنها بصورت عنعنوی صدق میکند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала