نقض آتش بس در سوریه

© REUTERS / Ammar Abdallahسوریه
سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جیش الاسلام وابسته به ترکیه و عربستان رژیم آتش بس را در سوریه نقض نمود

العالم — تروریست های جیش الاسلام وابسته به ترکیه و عربستان سعودی با پرتاب چند آوان به دمشق، آتش بس توافق شده در سوریه را فقض نمود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نیروهای گروه تروریستی «جیش الاسلام»

حملات تروریست ها درشرایطی انجام شد که آتش بس پیشنهادیه آمریکا و روسیه که بعداً مورد تائید شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار گرفت، سر از روز شنبه در سوریه آغاز شد.

بر اساس این توافق، آتش بس درهمه مناطق سوریه به جز مناطق تحت کنترل داعش و جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی عملی می‌شود.

مقامات روسیه پیش از این اعلام کرده اند که داعش و جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی که شورای امنیت آنها را در فهرست خود قرار داده است، شامل آتش بس نمی‌شوند و بدون شک جنگ علیه آنان با قاطعیت ادامه خواهد داشت.

وزارت امورخارجۀ سوریه نیز پیش از این تأکید کرده بود که دولت سوریه با توقف نبرد بر اساس بیانیه روسیه و آمریکا، همزمان با ادامه تلاشهای نظامی در مبارزه با داعش و النصره و دیگر گروه های تروریستی مرتبط با آنها و همچنین القاعده، موافق است.

گروه جیش الاسلام که از سوی ترکیه و عربستان پشتیبانی مالی و تسلیحاتی می شود، از متحدان گروه تروریستی جبهه النصره بوده و برخی از مناطق حومه دمشق را تحت کنترول دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала