حالا ترکیه نمی تواند بر سوریه حمله کند

© REUTERS / Murad Sezerنیروهای ترکیه
نیروهای ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترکیه سعی ورزید از حمایت غرب در حمله به سوریه مستقید گردد و ضمانت حق رائی در آینده سوریه را بدست بیاورد

نشریه  Al-Monitor مینویسد که تمام تپ و تلاش ترکیه برای بدست آوردن حق دخالت در امور کشور همسایه سوریه، به هدر رفت و حالا فقط از فاصله دور میتواند قلمرو سرحدی سوریه را تحت انداخت های توپچی قرار دهد.

در این نشریه گفته میشود که با شرکت روسیه در درگیر سوریه، مقامات ترکیه چانس دخالت بعدی در امور سوریه را ازدست دادند.

در اوایل فبروری اردوی سوریه به حمایت قوای هوا-فضادی روسیه مسیر اکمالاتی تروریستها از حلب به ترکیه را مسدود نمودند. این روند برای اردوغان و داود اوغلو رئیس جمهور و صدارعظم ترکیه ضربه کمر شکن بود که بعد از آن ترکیه در مورد دخالت نظامی در امور سوریه صحبت کرد.

از نقظه نظر مولفین این نشریه، بعد از حضور نیرو های روسیه در سوریه، مقامات ترکیه از حمله نطامی به سوریه بخاطر سقوط رژیم بشار اسد صرف نظر نمودند. بعد از ازدست دادن شاهراه اکمالاتی حلب و محاصره ان توسط نیرو های اسد، سیاست اردوغان تغییر کرد. حالا انقره سعی میورزد، به هر شکل که شودً از روند سوریه دور نماند و حق رائی در ساختن سرنوشت سوریه را داشته اشد.

به نظر اردوغان، دخالت نظامی و اعزام نیرو های ترکی به قلمرو سوریه، ممکن به وی امکان دستیابی به دورمیز مذاکرات صلح سوریه را خواهد داد.

با این همه، رئیس جمهور و صدراعظم ترکیه نمیتوانند از حمایت امریکا مستفید شوند، دیگر اینکه نظامیان ترکیه نشان دادند که میل به دخالت نظامی در امور سوریه را ندارند.

انقره خوب میداند که تصمیم یکجنانبه بدون حمایت غرب در امور سوریه با روسیهدر میدان جنگ روبرو میشود که برای ترکیه بسیار خطرناک میباشد.

باید یادآور شد که نیرو های اسد یکحا با حمایت قوای هوائی روسیه و نیرو های کرُدها، مناطق اشغال شده تروریستها را دوباره آزاد نمودند که از حمایت ترکیه برخوردار بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала