در بلجیم راجع به تهدید از جانب تروریستان می دانستند، ولی اقدامات را اتخاذ نکردند

© REUTERS / Francois Lenoir پولیس بلجیم
پولیس بلجیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ادارات استخباراتی بلجیم راجع به تهدید تروریستی اگاهی داشتند

ادارات استخباراتی بلجیم چند ماه قبل از اعمال تروریستی در پاریس راجع به تهدید بالقوه از جانب چهار تبعه دولت شاهی، مظنونین کلیدی در باره دوسیه راجع به اعمال تروریستی معلومات داشتند. در این باره در روز دوشنبه روزنامه Derniere Heure خبر داده است.
طبق معلومات روزنامه، همه چهار نفر — صلاح عبدالسلام، برادر او ابراهیم که خود را در در پارک والتیر در پایتخت فرانسه در تاریخ 13 نوامبر سال گذشته منفجر ساخت و همچنان عبدالحمید اباود سازمانده احتمالی اعمال تروریستی در پاریس که بعداً در جریان عملیات خاص در اطراف پایتخت فرانسه از بین برده شد، تحت تعقیب بین المللی اعلام شده بودند و محمد ابرینی تحت تعقیب — توسط مرکز تحلیل تهدیدات مربوط وزارت داخله بلجیم در فهرست 85 شخص افراطی درج گردیده بودند.
پولیس کمون مولینبیک بروکسل که چهار شخص یاد شده باشندگان آن بودند، قبلاً در ماه جنوری سال گذشته راجع به تلاش برادران عبدالسلام در مورد رفتن به سوریه جهت شرکت در عملیات محاربوی به طرفداری از گروه تروریستی «دولت اسلامی» (داعش) معلومات داشت. پولیس در آن وقت راجع به بردران عبدالسلام راپور معلوماتی ترتیب نموده بود که به پولیس فدرالی که کار تحقیق فعالیت های تروریستی را پیش می برد، تسلیم نموده بودند.
ولی در آنجا فکر کردند که برداران عبدالسلام تهدید برای امنیت به بار نمی آورند و در تاریخ 29 جون څارنوالی فدرالی بلجیم بر اساس پروتوکول پولیس فدرالی در باره قطع تحقیق فیصله نمود.
روزنامه Derniere Heure خبر داده که پرلمان فدرالی بلجیم در هفته جاری حقانیت فعالیت پولیس فدرالی را در جلسه علنی مورد بحث قرار میدهد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала