سرگی لوروف: برای مقابله با تروریزم باید خودخواهی ها کنار گذاشته شوند و مشترکاً فعالیت نمود

© Sputnik / Aleksey Filippov /  مراجعه به بانک تصاویر سرگی لوروف وزیر خارجه روسیه
سرگی لوروف وزیر خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مصاحبه سرگی لوروف با با روزنامه L'Expression

تروریزم تهدید جهانی می باشد که از آن نمی توان توسط دیوارهای امنیتی خود را احاطه ساخت. سرگی لوروف وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با روزنامه L'Expression اعلام داشت که مساعی موثر در باره مبارزه با تروریزم فقط با مساعی مشترک جامعه جهانی، بدون ایجاد جزایر انفرادی امنیتی، سازماندهی شده میتوانند.
سرگی لوروف خاطرنشان ساخت:"مقابله موثر با تروریزم فقط بصورت باهمی، بر مبنای مستحکم حقوق بین الملل، با نقش مرکزی هماهنگ کننده سازمان ملل متحد، بدون معیارهای دوگانه، ممکن است. امروز کنار گذاشتن خودخواهی ها و اختلاف نظرات ضروری است و بدون هرگونه وابستگی ها و پیش شرط ها باید به خاطر درهم کوبیدن داعش و غیره گروه های افراطی که به مدنیت بشری چلنج داده، متحد شد".
وزیر خارجه روسیه اظهار داشت که بین ادارات اختصاصی روسیه و الجزایر همین اکنون همکاری جریان دارد که متوجه مقابله با تهدید تروریستی می باشد.
وزیر خارجه روسیه یاداوری نمود:"منجمله، تحت سرپرستی وزارت های خارجه گروه کاری مشترک اداری دوجانبه در باره مبارزه با تروریزم و جنایات سازمان یافته فعالیت میکند که پنجمین جلسه آن در ماه فبروری سال 2013 در الجزایر برگزار شد".
سرگی لوروف، ضمن معلومات در باره همکاری دوجانبه با الجزایر، توجه ژورنالیستان را به این امر معطوف داشت که این کشور بصورت عنعنوی یکی از جایگاه های عمده در بین شرکای روسیه در جهان عرب و قاره افریقا دارا می باشد.
سرگی لوروف اظهار داشت:"طی همکاری های مثمر بیش از نیم قرن در عرصه های مانند، انرژی، استخراج معادن و صنایع فلزی، ماشین سازی و موسسات آبی، نتائیج وزین دستیاب شده اند. در جمله مثال های برازنده — ایجاد مجتمع میتالورژی در ال حجار، موسسه میتالورژی در اناب، ستیشن برق حرارتی در شهر زیژیل، لوله گاز الرار — تیفویی — خاصی مسعود، بند «بنی — زید» را میتوان نام برد. در حال حاضر شاخص های تجارت دوجانبه بد معلوم نمی شوند — حجم دوران کالا در سال گذشته به اندازه 2،2 برابر افزایش یافته و تقریباً دو میلیارد دالر را تشکیل داده است".
وزیر خارجه روسیه یاداوری نمود که کمپنی های عمده «گازپروم»، «روس نفت»، «ستروی ترانس گاز»، «تیخنواکسپورت» روسیه در الجزایر یکجا با کمپنی دولتی نفت و گاز «سوناتراک» موفقانه کار میکنند. وزیر خارجه روسه همچنان خبر داد که کمپنی های بزرگ دیگر روسیه نیز به راه یافتن به بازار الجزایر ابراز علاقمندی می نمایند.
سرگی لوروف، ضمن پاسخ به سوالات ژورنالیستان راجع به دورنمای گردهمایی کشورهای — صادرکننده گاز، اعلام داشت که باوجود آن که پوتنسیال شرکت کنندگان گردهمایی با منابع نفتی اوپیک قابل مقایسه است، گردهمایی قصد تحمیل شرایط خود بر بازار تولید گاز ندارد.
سرگی لوروف در اخیر گفت:"دول — شرکت کننده گردهمایی — صادرکنندگان گاز، تقریباً 60% ذخایر تثبیت شده گاز طبیعی در اختیار دارند و امکان بی مانند تولید انرژی پاک و بی خطر به حجم، لازم جهت رفع نیازمندی های روزافزون به انرژی در سراسر جهان دارند. در عین حال کشورهای که در فعالیت گردهمایی، بشمول روسیه و الجزایر، شرکت می ورزند، در برابر خود هدف مبدل ساختن گردهمای کشورهای صادرکننده گاز به «اوپیک گاز» قرار نمی دهند. عضویت در گردهمایی مکلفیت ها در باره حجم تولید و فروش گاز پیشبینی نمی کند و از همینرو نباید آن را با اوپیک یکسان توصیف نمود و این بدان معنی است که هراس کشورهای مصرف کننده در باره اینکه گردهمای کشورهای صادرکننده گاز قواعد را در بازار گاز تحمیل خواهد کرد، بی بنیاد می باشد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала