طرفداران روحانی در انتخابات مجلس خبرگان اکثریت بدست آورده اند

© Sputnik / Mikhail Klimentiev /  مراجعه به بانک تصاویر حسن روحانی رئیس جمهور ایران
حسن روحانی رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پیروزی طرفداران روحانی در انتخابات مجلس خبرگان ایران

حسن روحانی رئیس جمهور ایران و طرفداران او به اساس نتائیج انتخابات روز جمعه از جمله 16 کرسی در مجلس خبرگان ایران که برای نمایندگان تهران تخصیص داده شده بودند، 15 کرسی بدست آورده اند. در این باره آژانس رویتر به نقل از نتائیج نهایی رای دهی خبر داده است.
آژانس به نقل از رسانه های ایرانی خبر میدهد، محمد یزدی رئیس مجلس خبرگان به اساس نتائیج رای دهی در ترکیب نو این ارگان دولتی شامل نشده است.
قبلاً خبر داده شده بود که رئیس جمهور حسن روحانی و علی اکبر هاشمی رفنجانی رئیس جمهور اسبق ایران بیشترین تعداد آرا در انتخابات مجلس خبرگان کشور به دست آورده اند.
انتخاب نمایندگان برای مجلس خبرگان در چارچوب انتخابات پارلمانی صورت گرفت. طبق معلومات آژانس ISNA، در انتخابات مجلس خبرگان و پاارلمانی به تعداد 33 میلیون نفر واجد شرایط رای دهی شرکت ورزیدند.
به مجلس خبرگان 88 نماینده روحانیون اسلامی در جریان رای دهی سراسری که جهات اساسی سیاست داخلی و خارجی جمهوری اسلامی ایران را تعیین میکنند، برای دوره هشت ساله انتخاب میشوند. مجلس خبرگان ایران ارگان بانفوذ در کشور محسوب میشود و اعضای آن سفارشات برای رهبری دولت آماده می سازند و همچنان حق انتخاب نمودن رهبر عالی دینی کشور را دارا می باشد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала