موافقت روسیه و امریکا در مورد ایجاد یک سیستم عملیات نظامی در سوریه

© AFP 2023 / TIMOTHY A. CLARY Sergey Lavrov and John Kerry
Sergey Lavrov and John Kerry - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش آژانس خبری" ریانووستی" جان کری وزیر امور خارجه امریکا بر همکاری روسیه و امریکا در حمایت از برقراری آتش بس در سوریه تاکید ورزید.

آقای کری از توافق ایجاد یک سیستم عملیات نظامی در سوریه بین روسیه و امریکا خبر داد و بر رعایت کردن رژیم آتش بس در این کشور تاکید نمود. وزیر امور خارجه امریکا توضیح داد، در روزهای اخیر گفتگوهایی با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه داشته و نتیجه آن "ایجاد یک سیستم عملیاتی نظامی که ضمانت می کند اقدامات نظامی تنها علیه گروه تروریستی "دولت اسلامی" و " جبهه النصره" صورت می گیرد، می باشد. وی گفت: « ما در مورد چگونگی انجام روند آن به توافق رسیدیم».

وزیر امور خارجه ایالات متحده توضیح داد، « همه میدانند که طبق توافق برقراری آتش بس باید بمباران، گلوله باران متوقف گردد. طرفینی که توافقنامه آتش بس را امضا کردند و در روند سیاسی این کشور اشتراک دارند، باید این شرایط را پذیرفته و از آن محافظت نمایند. البته به جز داعش و جبهه النصره. وی افزود: ما تلاش می کنیم مکان اصلی شبه نظامیان این گروه ها را برای نابود ساختن آنها با هماهنگی یکدیگر شناسایی کنیم. آقای کری افزود: طی چند روز اینده از برقراری آتش بس و از این فرصت البته که دشوار است، برای حل مشکلات این کشور استفاده خواهیم کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала