سیگنال موجودات غیر زمینی

© Photo / NASAکیهان
کیهان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان معلوم کردند که از کجا میتوان سیگنال موجودات غیر زمینی را انتظار داشت

پیشنهاد رنه هلر ئ رالف پودریتس داشمندان آلمانی، بطور قابل توجهی ساحه جستجو سیارات قابل زندگی را محدود بسازند.

تا کنون چندین طریق تشخیص حجم و سایر خصوصیات سیارات فروخورشیدی وجود دارد که دور ستاره های غیر خورشیدی حرکت دارند. یکی از آن، میتود ترانزیتی یاد میشود و آن وقتی صورت میگیرد که ستار شناسان عبور سیاره را در بین زمین و ستاره قرار گرفته نور ضعیف را مشاهده کنند و این روند ترانزیت نامیده میشود. از این طریق میتوان حجم و خصایل دیگر سیاره را تشخیص کرد.

مولفین این طرح پیشنهاد می نمایند که در کشف سیگنال موجودات غیر زمینی، بایست بیشتر به ساحه ترانزیت توجه گردد که یک ساحه محدود در کیهان میباشد و از آنجا میتوان ترانزیت زمین در چوکات حلقه آفتاب را مشاهده کرد.

طبق ارزیابی دانشمندان، در ساحه ترانزیت میتواند تا 100000هدف بالقوه وجود داشته باشد و از طریق میتود های عصری ما میتوان سیگنال آنها را کشف نمود.

انه هلر یکی از ستاره شناسان میگوید: «مشکل است بگویم که موجودات غیر زمینی نیز از میتود مانند ما در تشخیص سیگنال استفاده میکنند. اما آنها نیز مجبور هستند از قوانین فیزیک مانند ما و ترانزیت زمین دور آفتاب استفاده کنند. این میتودی بسیار ساده برای تشخیص موجودیت می میباشد».

دانشمندان گمان دارند، اگر به اساس طرح یوری میلنر غرض جستجو زندگی خارج از زمین Breakthrough Listen تمام مساعی در جستجو ساحه ترنزیت متنمرکز گردد, آن موفقانه خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала