شراب خوشمزه تولید روبات

© Flickr / paulaloeشراب
شراب - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روبات به جمع آوری اطلاعات در باره انگور کمک می کند.

روباتی که از نظر ظاهر شباعت زیادی به روبات های « جنگ ستارگان» دارد،  در مرکز تحقیقاتی  Enosis Meraviglia   برای  تولید  شراب با کمک تکنالوژی عالی ساخته شد.

 روبات جدید به نام «  ینوسیس»  یگانه روبات در جهان است  که از روش علمی در تولید شراب استفاده می کند.  دونالد  لاناتی ایجادکننده آن ، بنیان گذار  مرکز تحقیقاتی  و برنده جایزه « اسکار شراب — 2015»  به بهترین تولید کننده شراب شناخته شد.

این مرکز در  قطعه زمینی به مساحت 2 500 м2 در شهر Piemonte قرار دارد.  در آنجا  37 نوع انگور  پرورش می یابد و گروه ی  از متخصصان —  بیولوژیدانان،  شیمیدانان  و متخصصان تخنیکی و کشاورزی  و تولید مواد غذایی — روی همرفته 18 نفر  در این مرکز کار می کنند.

تمام روند  تولید شراب اتوماتیک است و یکی از مهمترین اهداف  متخصصان — تحقیق علمی  فرایند تولید  شراب و جمع آوری اطلاعات  در باره انگور است.

روبات  می تواند  تا 200 کیلو انگور را  در خود جا بدهد که بعداً  تا 100 لیتر شراب از آن بدست می آید.. روبات  انگور ها را وزن   و له می کند  و  مقدار شراب تولید شده را وزن میکنئ. به گفته متخصصان مطابق با اطلاعات دریافتی با کمک روبات می توان معلومات بیشتر در باره  انگور و  محل پرورش آن دانست.

شراب  تولیدی روبات در لابراتوار  تحت حرارت  مناسب برای شراب نگهداری می شود.  تجهیزات ویژه ای طی شبانه روز  به جمع آوری اطلاعات در باره ترکیب بیو کیمیایی  شراب می پردازند.  پس از آن، شراب در  زیر زمین  در هوای  تاریک و سرد  نگهداری می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала