انجن هستوی که در روسیه طراحی میشود، امکان رفتن تا مریخ را در ظرف یک ونیم ماه فراهم می سازد

© Photo / NASA/JPL-Caltechمریخ
مریخ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طرح انجن هستوی در روسیه برا ماموریت فضایی به مریخ

دستگاه انجن انرژی هستوی که در روسیه مشترکاً توسط دانشمندان روس اتم و آژانس فضایی روسیه ساخته میشود، امکان پرواز به مریخ را در مدت زمان بی سابقه کوتاه — در حدود یک ونیم ماه، فراهم می سازد. این مطلب را سرگی کریینکو رئیس روس اتم اعلام داشته است. در این باره خبرگزاری «ریا نووستی» خبر داده است.
کریینکو گفت:"دستگاه های کنونی فضایی امکان پرواز تا مریخ را در یک و نیم سال بدون بازگشت و بدون امکان مانور فراهم می سازند — آنها یکبار سرعت می گیرند و بعداً طبق مسیر پیش می روند".
رئیس روس اتم گفت:"دستگاه با انجن هستوی امکان پرواز تا مریخ طی یک و نیم ماه و بازگشت فراهم می سازد، چون امکان حفظ مانور دارا می باشد".
روس اتم بالای این پروژه از سال 2010 کار میکند. هدف آن ساختن مودول ترانسپورتی — انرژیتیکی بر اساس دستگاه انجن انرژیتیک هستوی کلاس یک میگاوات می باشد. در ترکیب دستگاه ریاکتوری ریاکتور هستوی و سیستم ضروری برای ساختن مواد سوخت و همچنان برای اداره ریاکتور و حفاظت آن شامل می باشند.
طرح های تخنیکی که در نظریه مودول بکار گرفته شده، امکان حل طیف وسیع وظایف فضایی، بشمول ماموریت ها به سیارات دوردست و ایجاد پایگاه ها در آنها، را فراهم می سازند.
دانشمندان به نمایش گذاشتن نمونه تجربوی ریاکتور هستوی را برای این دستگاه انجن انرژیتیک در سال 2018 پلان نموده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала