حکومت افغانستان به تشریک مساعی با نمایندگان طالبان در قطر موافقه نموده است

© AFP 2023 / Javed Tanveerطالبان افغانستان
طالبان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
توافق حکومت افغانستان در مورد همکاری با نمایندگان طالبان در قطر

حکومت افغانستان در مورد پیشبرد مذاکرات با نمایندگی جنبش طالبان که در دوحه پایتخت قطر فعالیت میکند، موافقه نموده است. در این باره امروز روزنامه «اکسپرس تریبون» پاکستان به نقل از اعلامیه حکمت خلیل کرزی معاون وزارت خارجه افغانستان خبر داده است.
معاون وزارت خارجه افغانستان در جریان مشوره با هیات مشترک اداری پاکستان در کابل تائید کرد:"نمایندگی جنبش طالبان در دوحه مذاکره کننده کاملاً قانونی محسوب میشود. در مرحله کنونی (پروسه مذاکرات) دفتر به اصطلاح قطر مورد قبول ما می باشد. در آینده، نظر به انکشاف دیالوگ بین مقامات رسمی کابل و طالبان، میتوان راجع به شکل نو نمایندگان اخیرالذکر صحبت نمود".
دیپلومات بلندپایه افغان همچنان خاطرنشان ساخت که حکومت افغانستان «دفتر قطر» را نماینده قانونی آن بخش جنبش طالبان می پذیرد که از ملا اختر منصور که در ماه جولای سال گذشته انتخاب شده است، تابعیت میکنند.
به گفته حکمت خلیل کرزی، مقامات افغان حق دفتر قطر طالبان را در مورد نمایندگی از گروه حقانی (رسانه های غربی بنام شبکه حقانی یاد میکند) را نیز به رسمیت می شناسند.
گروه حقانی یکی از خطرناکترین سازمان های تروریستی افغانی شمرده میشود. جنگجویان آن در منطقه سرحدی قابایلی پاکستان در جوار سرحد با افغانستان مستقرند و با جنبش طالبان همکاری میکند. رهبری دسته های آن را سراج الدین حقانی پسر جلال الدین حقانی بر دوش دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала