یونان که با بحران مهاجرین دست به گریبان می باشد از اتحادیه اروپایی انتظار کمک دارد

© AP Photo / Boris Grdanoski بحران مهاجریان در یونان
بحران مهاجریان در یونان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بحران مهاجرین در یونان

هزاران مهاجر به امید راه یافتن به اروپا در سرحد یونان در انتظار به سر می برند. آتن انتظار کمک دارد، در حال که کشورهای بالقان سرحدات شان را به روی مهاجرین مسدود ساخته اند. ایورین دیدی ژورنالیست یونانی که مصروف تنویر و مطالعه مساله مهاجرین در اروپا می باشد، در مصاحبه با خبرگزاری سپوتنیک راجع به اوضاع مربوط به بحران مهاجرین در یونان معلومات داد.
طبق معلومات ژورنالیست، بعد از آن که کشورهای بالقان و اطریش در مورد مسدودساختن سرحدات شان فیصله نمودند، در یونان مجموعاً 27 هزار مهاجر بند ماندند. دیدی خاطرنشان ساخت که یونان منابع لازم برای اسکان چنین تعداد مهاجرین در خاک خود ندارد.
دیدیی اظهار داشت:" حکومت یونان کنترول بر اوضاع را از دست داده است. میتوان گفت که کشور را بحران عمیق فرا گرفته که عواقب آن در آینده نزدیک بصورت محسوس تمام اروپا احساس خواهد کرد".
آتن که در وضع نهایت دشوار قرار گرفته، منتظر حمایت، در قدم اول، حمایت مالی از جانب اتحادیه اروپایی می باشد.
دیدیی گفت:" یونان از کشورهای اتحادیه اروپایی کمک مالی انتظار دارد. به خاطر که شبکه لازم در شرایط ورود سیل آسای مهاجرین در کشور وجود ندارد. اردوی یونان در سرحد با مقدونیه در جوار قریه ایدومینی پنج کمپ نو برای مهاجرین اعمار میکند. مهاجریان را در اینجا مطابق تعلق مذهبی، لسانی و نژادی آنها تقسیم خواهند کرد. به مثابه اساس چنین تقسیم بندی تلاش جلوگیری از مشکلات اجتماعی بین نمایندگان گروه های مختلف مذهبی نام برده میشود".
ژورنالیست، به مثابه تاریخ بحرانی از نقطه نظر ختم بحران مهاجرت، تاریخ 7 مارچ نام بود، وقتیکه در بروکسل برگزاری اجلاس اتحادیه اروپایی — ترکیه در نظر می باشد. به عقیده دیدیی، در صورت که اگر در اجلاس بین طرفین در باره پذیرش مهاجرین موافقه حاصل نگردد، پس پروسه مذاکرات راجع به شمول ترکیه در اتحادیه اروپایی کاملاً متوقف ساخته خواهد شد و یونان را مبدل شدن به کشور تجریدشده در چوکات اتحادیه اروپایی تهدید میکند.
خود یونانیان راجع به مهاجرین که به کشور شان می آیند، چه فکر میکنند؟ به گفته ایورین دیدیی، نتائیج نظرسنجی های انجام شده اجتماعی در یونان کاملاً روشن است:"نتائیج تحقیقات نشان دادند که در حدود 5 میلیون یونانی (در صورت نفوس مجموعی 10 — 11 میلیون نفر) به شکل از اشکال از مهاجرین اظهار پشتیبانی نموده اند. یعنی، از جمله ده تبعه یونان، هر نفر ششم به مهاجرین کمک نموده است. این رقم به مثابه شاخص برازنده بزرگترین جنبش همبستگی ملت یونان در تاریخ معاصر تصور میشود. نظرسنجی همچنان نشان داد که 92% باشندگان یونان عقیده دارند که اتحادیه اروپایی از کشور در مبارزه آن با بحران مهاجرت حمایت نمی کند. از جانب دیگر، یونانیان همچنان عملکرد حکومت یونان را در این جهت ناکافی و غیرموثر میدانند — 60% مردم کشور نارضایتی شان را در این باره اظهار داشته اند".
دیدیی همچنان به مساله اثرگذاری بحران مهاجرت بر سکتور توریستی در یونان نی تماس گرفت.
ایورین دیدیی در اخیر گفت:"صدراعظم الکسیس تسیپراس اعلام داشت که حکومت کشور اقدامات را برای هشدار اثرات منفی بحران بر سکتور توریستی اتخاذ کرده است. یکی از این اقدامات وضع ممنوعیت بر بازدید ژورنالیستان از مراکز پذیرش و جابجا سازی مهاجرین می باشد. مقامات امیدوارند به این ترتیب از نشر تصاویر جنجال برانگیز از اردوگاه های مهاجرین در رسانه ها جلوگیری نمایند. ولی این اقدام مقیاس وحشتناک بحران را نشان میدهد. به خاطریکه سکتور توریستی در طول تاریخ منبع عمده عایداتی یونان محسوب میشود. از همینرو هر ضربه که بر این سکتور وارد میشود، خود بخود به معنی کاهش عواید کشور می باشد. در حال حاضر کاهش جدی تعداد اتاق های ریزرف شده در هوتل ها، هم در جزایر در بحیره ایجن و همچنان در دیگر مناطق یونان، جای که مهاجرین وجود ندارند، مشاهده میشود".

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала