نبرد بین دو شاخه طالبان در هرات خاتمه یافت

© AP Photo / Ishtiaq Mahsudطالبان
طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چندی قبل این دو گروه با هم آتش بس کرده بودند

درگیری میان دو گروه طالبان از روز سه شنبه جریان داشت, اما به دلیل بارش باران درگیری خاتمه یافته است. جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات به رادیو "سپوتنیک "گفت که که به هر دو جانب درگیری تلفات سنگینی وارد شده است. دلیل درگیری میان این دو گروه از سوی دولت "اختلافات داخلی بر سر رهبری" عنوان شده است.
دو گروه درگیر در ولسوالی شیندند هرات طرفداران ملا رسول و ملا اخترمحمد منصور هستند که در منطقه زیرکوه این ولسوالی با هم درگیر شده بودند.

​به گفته باشندگان ولسوالی شیندند چندی قبل این دو گروه با هم آتش بس کرده بودند, اما درگیری بعد از آن آغاز شد که چند روز پیش یک موتر بزرگان قومی که به قرارگاه قوماندان ننگیالی می رفتند را ماین پراند و آنها کشته شدند. به طرفداری ملا اختر محمد منصور و ملا رسول از ولایت فراه و دیگر ولایت ها هزاران طالبان به شیندند آمده اند.

گفتنی است که صدها خانواده از منطقه زیرکوه شیندند و دیگر مناطقی که درگیری جریان دارد فرار کرده و به ولسوالی ها و مراکز ولایت های هرات و فراه پناه برده اند.

سخنگوی والی هرات تایید کرد که شمار زیادی از مردم محل به خاطر این دیگری ها بیجا شده اند و خسارت زیادی به آنان وارد شده است. وی اضافه کرد دولت در حال سرشماری بیجاشدگان است تا بتواند به آنان امدادرسانی کند

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала