نقش روحانیون مسلمانان در مقابله با افراطیت

© Sputnik / Vladimir Astapkovichنقش روحانیون مسلمانان روسیه در مقابله با افراطیت
نقش روحانیون مسلمانان روسیه در مقابله با افراطیت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقابله با افراطیت - خاصتاً با گرایش مذهبی - در روسیه تشدید می شود.

در حال حاضر به فعالیت های وقاعیوی در بین جوانان و تنویر کارمندان، نسبت به بازداشت های افراطین و مسدود ساختن منابع شبکوی، توجه کمتری مبذول نمی گردد. در عین حال حتی کتابخانه ها تحت کنترول ماموران حراست حقوق قرار میگیرند.
یک عده مناطق روسیه همین اکنون سیستم مشوره دهی و بالابردن سطح تخصصی «در باره مسایل دارای خصوصیت الهیات و مذهبی برای کارمندان ادارات دولتی و شاروالی ها و ارگان های حراست حقوق به کار می گیرند». مقامات میگویند که در حال حاضر ماموران حتی یک مذهب را از مذهب دیگر فرق کرده نمی توانند. تعلیمات خاص در این عرصه باید به آنها در تشریک مساعی با سازمان های مذهبی و مقابله موثر با گسترش افراطیت کمک خواهد کرد.
به گونه مثال، در مساجد روسیه حالا تلاشی ها از جانب ارگان های نظامی افزایش یافته است. ارگان های امنیتی به یافتن آثار ممنوعه افراطی مذهبی علاقمندی دارند. روحانیون مسلمانان از تحریکات که در این اواخر دیده شده، نگران می باشند. به این ترتیب، در این روزها در یکی از مساجد در جمهور کومی اشخاص ناشناس اوراق تبلیغاتی دارای محتوی مظنون در دروازه دخولی توزیع میکردند. روحانیون اسلامی در پاسخ به پخش «مطالب گمراه کننده تشریح شده» راجع به برگزاری صحبت ها با عبادت کنندگان در مساجد که به شناسایی آثار جریان های غیرعنعنوی وقف شده، اعلام داشتند.
باید گفت که در روسیه همین اکنون پروگرام ایجاد شده که به کمک آن بر فعالیت های اطفال در شبکه های اجتماعی نظارت خواهند کرد. این سرویس به وسیله اطلاعیه SMS والدین را در جریان قرار خواهد داد که طفل آنها به مواد افراطی اظهار علاقمندی نموده است. بالای کانتینت که بر اساس دلچسپی که این پروگرام سطح سروکار داشتن به افراطیت را تعیین خواهد کرد، شرق شناسان، مذهب شناسان و ماموران ادارات استخباراتی کار میکنند. ولی همین اکنون معلوم است که برای تعین تمایلات و مصروفیت های نوجوانان موسیقی، نمادین های ویدیویی، تصاویر تحلیل خواهند شد که در صفحات شخصی در شبکه های اجتماعی منتشر شده اند.
میخواهیم یاداوری نمائیم که لویه څارنوالی روسیه به اساس درخواست مجلس اجتماعی بازرسی در انتیرنیت در باره موجودیت مواد «دارای خصوصیات افراطی، تبلیعغ تروریزم، دشمنی بین ملیت ها و بین مذاهب در انتیرنیت انجام داده است». در نتیجه، طوریکه اداره یوری چایکا پاسخ داد، 147 منبع که فعالیت سازمان های مختلف تروریستی را تبلیغ می کردند و 32 سایت، مربوط به فعالیت های سازمان های افراطی اوکراینی تثبیت شده اند.
در گزارش لویه څارنوالی گفته شده:" با توجه به این که قبلاً لویه څارنوالی روسیه مطالبات راجع به محدودساختن دسترسی بر سایت های انتیرنیتی که مواد فوق الذکر را پخش میکنند، منتشر کرده بود، به کمیته نظارت روسیه معلومات راجع به اتخاذ اقدامات اضافی محدودکننده ارسال شده است". څارنوالان همچنان قصد دارند به وزارت داخله «جهت بازرسی های اضافی در 65 منبع انتیرنیتی که حاوی مواد درای خصوصیت افراطی می باشند» مراجعه کنند.
در عین حال مرکز تحلیلی «سووا» گزارش تهیه نموده که به نظارت تغییرات در قوانین ضدافراطیت در سال 2015 وقف شده است. افراطیون به توسعه سریع فهرست فدرالی مواد افراطی که در سال 2014 به اندازه 381 فقره و در سال 2015 به اندازه 667 فقره افزایش یافته، توجه مبذول داشته اند. فهرست منابع مسدودشده انتیرنیتی نیز افزایش می یابد. طوریکه در گزارش گفته شده، احکام صادرشده در باره اشخاصی که به جنایات افراطیت محکوم شده، هرچه بیشتر تشدید شده اند. اگر قبلاً دوسیه ها اکثراً به معرفی څارنوالان و جریمه ها فیصله میشدند، پس در سال 2015 تجربه مجازات جزایی نیز بوجود آمد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала